Direktlänk till inlägg 26 maj 2021

Klarade regnet, trots regnväder. Maya spruta.

Av Kicki Fredlund - 26 maj 2021 16:41

Vi hade ärenden till Hedemora, som vi tänkte klara av direkt efter 11-kaffet.


Eftersom det regnat massor i natt och såg ut att komma mer, så började vi med att åka till skogen med hundarna. Det var tur det för sen har det regnat nonstop efter det.




Maya i blåbärsriset.


Sötnöten Onyx.  


   

Vad tittar hundarna efter? Kanske Berra som går på stigen.

 

Vi började med att tanka bilen när vi kom till Hedemora. Sen blev det Lidl, ICA och avslutningsvis apoteket.


Det var dags att hämta ut Cytopoint till Maya och ge henne en spruta, då hennes slickande på tassarna har eskalerat senaste tiden. Nu blir det nog lugnt ett par tre månader igen. 


Men det är dyra droppar, dryga 880 kr för två doser.


 

Igår plockade jag brännässlor och kirskål och gjorde soppa, som vi åt idag när vi kom hem från Hedemora. Köpte några goda ostfrallor, som vi åt till.


 

Vi har ringt och grattat Emelie, som fyller 33 år idag. Hon satt på en spårvagn och var på väg till okänt mål mot någon överraskning som ordnats för henne. Kul initiativ!


Nu ska jag fortsätta att titta på den nya engelska serien Allt vi döljer. Första avsnittet var lite rörigt med alla människor som skulle passa in här och där, men det ska väl ge sig i kommande avsnitt. Jag tar dom nog via SVT play för att slippa vänta.


Jag har lagt ut auktioner på Tradera på några plantor från trädgården. Det var väldigt längesen jag hade nån aktivitet på Tradera.


 

Jag kanske borde sätta ut klockmalva på Tradera. Såg att det betalades flera hundra för skott från blomma med samma färg som mina. 

 

 

 
 
paula

paula

26 maj 2021 22:20

Vilken fin och bred skogsstig Berra traskar på! Det blir inga nässelplock för mig i år, jag har inte ork och lust att ställa mig och ta reda på dem om jag går ut och plockar. Men, jag har nässelpulver kvar i en burk, den använder jag lite varstans när andan faller på. På filmjölken, i grytan, i en fläskfilémarinad, nyttigt och gott. Jag får ta igen plockandet nästa år. Kram från pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 maj 2021 09:35

Ja, vår skogspromenad går mest via en skoterled. Du har faktiskt varit med mig och gått en bit av den.
Så klart ska du skippa nässlorna i år, du har nog att göra ändå, dessutom ont i ett knä. Jag hoppas det blivit bättre.
Jag har faktiskt aldrig torkat brännässlorna, kanske borde göra det, men jag har förvällda i frysen.
Kram

 
Anki

Anki

27 maj 2021 18:05

Tur ni hann med skogspromenaden innan himlen öppnade sig. Nässelsoppa ... mums! Skulle gjort en ogräspaj, men har inte hunnit ... det får bli ett projekt i helgen :)
bra att det hjälper med Cytopoint till Maya ... klåda är inte kul!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

28 maj 2021 12:20

Ja, det är nåt alldeles otroligt att vi nästan alltid lyckas slippa regn i Tjärnan där vi går med hundarna.

Jag är så tacksam för att Cytopoint fungerar på Maya, för det är ett evigt slickande på tassarna annars.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards