Alla inlägg under februari 2015

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2015 10:24

Jag är ju dessvärre ganska dålig på att promenera för promenerandets skull.


Det är en evig tur att hundarna själva håller igång och springer betydligt längre än var jag går.


   

Men i det sköna vädret igår (det var ingen sol, men flera plusgrader), så dubblade jag min skogsvända med hundarna. Jag hade inte gått i dessa skoterspår tidigare, för jag trodde inte dom skulle hålla att gå i.


 

Maya sticker gärna iväg en bit och det bekommer henne inte att snön är djup.


 

En bit in i skogen stod Jolly och skulle äta på nåt. Det visade sig att det var några fiskar. Djur (troligen räv) har alltså burit iväg med fiskar över bilvägen och in i nästa skogsområde.

(Jag kan säga att hon fick lov att spotta ut)


Av Kicki Fredlund - 15 februari 2015 10:19

 

Att ha tikskydd på Maya har visat sig vara omöljigt, hon biter eller kanar dom av sig och äter upp trosskyddet som ligger i, om jag inte snabbt hinner hindra henne. Men mormor Skorpan eller mamma Triss ser till att hon inte droppar blod på golven.

Av Kicki Fredlund - 15 februari 2015 09:54

 

Jag har aldrig varit på Mentalvårdmuseet i Säter, trots att vi bott här så många år.

Jag kanske fick se tillräckligt av mentalvår på Beckomberga, då mamma var sköterska i mer än 30 år.

Men här fick jag i alla fall en upplysning om när museet öppnar igen.

Av Kicki Fredlund - 14 februari 2015 07:15

 

På temat pimpad får Skorpan posera i sitt utsmyckade täcke. Vi brukar vanvördigt kalla det för hennes ludertäcke. Skorpan fick det av en god vän redan när hon var liten valp. Då var det så stort att hon trillade omkull när vi provade det.

Jag letade efter bilder som jag tog då, men dessvärre tror jag dom fanns på det minneskort som Maya tuggade i sig. Där försvann flera års foton.

Av Kicki Fredlund - 13 februari 2015 11:56

Idag har vi fått ett riktigt gråväder och jag känner mig likadan själv.


Trots att jag sovit skapligt (det fungerar med stängd sovrumsdörr), så känner jag mig tung i skallen och ur form.


Jag bakade kubbar som hastigast till 11-fikat. Egentligen skulle jag ha bakat "på riktigt", men orkade inte sätta igång.


Jag visar lite bilder från gårdagens skogspromenad.


Så här ser det ut nu där alla småfiskar låg för några dar sen.


 

Berra och Skorpan går sin lilla promenad. Skorpan halkar ganska mycket, vinterunderlag är jobbigt för henne, men hon pinnar på ändå.


 

Jollys pinne från dagen innan hittades och skulle bäras på nytt.


 

Lite marigt är det, för den är ju både lång och böjd


 

Det är mycket spännande dofter även i en skog, här har säker nån hund nosat före Triss.


    

Hundarna hittade en konstig grop en bit från stigen. Den var ganska djup, ca 1 meter skulle jag tro och väldigt upptrampad runt.

Det såg ut som om nån varit nere i den och kravlat sig upp. Nåt djur eller? 

Det låg en mindra tallstam tvärs över. Nån som gjort en fälla?


 

Jag hade inte väntat mig att skoterspåret, som går mer inne i skogen skulle hålla så bra att gå på.

Vår runda är avklarad och vi är tillbaka vid bilen igen. 

Av Kicki Fredlund - 13 februari 2015 09:21

 

En gråmulen januaridag tog jag kort på den här gärdsgården.


 

För ganska precis ett år sen, det var i början av mars 2014 hade jag den här bilden med som eget tema på samma gärdgård. Som synes hade vi ingen snö alls då.

Av Kicki Fredlund - 12 februari 2015 09:12

Att kunna gå med hundarna i skogen utan mössa på huvudet, det måste vara ett vårtecken även om det knappt är mitten på februari. Det var 5 plusgrader igår. I morse var det +2,5 kl 7.


 

Jag har gömt lite godis i barken på en tall och Jolly var genast med på noterna och letade tills hon fann det.

 

Maya undrade om det fanns något till henne med.


 

Sen försvann hundarna in i en rishög och ut kom Maya och Triss med en pinne...


 

men Jolly ville ha nåt bättre


 

Den skulle bara putsas till lite först


 

Så, nu är Jolly nöjd.

Av Kicki Fredlund - 12 februari 2015 07:45

 

Jag är nog inte ensam om att ha det lite huller om buller i vissa kökslådor. Men även i ett kaos kan man ha hyfsad koll.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards