Alla inlägg under februari 2015

Av Kicki Fredlund - 20 februari 2015 11:46

Det här milda vädret gör att det töar alldelles för fort.


Det har varit vålsamma snöras från taket och ute kan man knappt gå, för det är vattensköljd isgata.


Vi var till Borlänge och handlade igår. ICA Maxi hade åter extrapris på tjocka revbensspjäll för 30 kr/kg.


Jag köpte att antal paket och la i frysen.


Dom blir så otroligt möra och goda om man först kokar köttet helt mört (med en lök, morot och lite kryddor). Skär sen upp köttet i bitar och marinerar en stund i nån marinad som man själv gillar, jag tar soja, honung, ingefära och chiliflakes.


Kör dom i ugnen en stund innan man ska äta dom. God sås blir det också med en del av kokspadet och resterande marinad.


Vi var även in till S-O innan vi promenerade med hundarna på vägen hem.


Jag blev blöt om fötterna, för skoterspåren i skogen var nu inte alls bra att gå i, väldigt mjuka och även vattenfyllda på sina håll.


 

Av Kicki Fredlund - 20 februari 2015 09:57

 

Det vore nog ganska spöklikt att gå ensam här en mörk kväll. För inte ser den gamla paviljongen på Säters mentalsjukhus speciellt trevlig ut med trasig fasad och de gallerförsedda sönderslagna fönsterna.

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2015 10:14

    

Idag är det årsdag.Närmare bestämt ettårsdag sen Maya och hennes syskon föddes.

Roligare födelsedag än så här borde hon ju få. Men med ett sår på en baktass som hon inte låter bli, så får hon lida ett tag med tratt.

Av Kicki Fredlund - 18 februari 2015 07:37

Det känns som om det mesta av luften och lusten gått ur en. Om det nu varit nån tidigare.


Jag gör ingenting om dagarna. Sitter vid datorn, går igenom foton, dammsuger pliktskyldigast, ser till att vi får mat i magen iaf en gång om dagen, annars ingenting.


Det är tur att man har hundarna, annars skulle jag inte gå ut heller.


   

I söndags var det ju soligt och fint, jag tog hundarna till en annan skog. Berra hade en dålig dag då så han sov hela söndagen, annars hade jag inte tagit den här vägen, för den är så backig.


 

Igår gick vi åter i Tjärnan. Jolly hittade sin gamla pinne, men den hade blivit överkörd av en fyrhjuling och blivit decimerad på längden, men då blev det ju en egen åt dom andra två.


   

Rumpnissorna.


Vi var en vända till Hedemora igår, jag hade paket att skicka. Det var ju dessutom semmeldagen, den rätta, så det blev varsin till eftermiddagskaffet.


Nu ska jag gå och fixa frukost, kanske, men bara kanske ska jag torka golven sen. Jag skakade mattorna igår och det är ju bra om golven är rena när jag lägger ut dom igen.



Av Kicki Fredlund - 18 februari 2015 07:27

 

Vissen, torr och spretig, men  egentligen fin ändå.

Av Kicki Fredlund - 17 februari 2015 09:39

 

Jag har en orkidé med lite ovanlig stjälk. Det kom nämligen en ny bladrosett mitt på stjälken och en blomma i den (men den har blommat över nu) Ovanligt också att orkidén blommar på en kort och en väldigt lång stjälk.

Av Kicki Fredlund - 16 februari 2015 13:06

Igår hade brukshundklubben årsmöte.


Det var inte speciellt många som slöt upp. Det innebar att vi som var där kunde frossa på smörgåstårtorna som avslutade mötet.


Dessvärre var inte den nya kassören där (hon var upptagen på annat håll). Så jag fick inte tillfälle att träffa den person som jag osett föreslagit som kassör. (Jag har ju suttit i valberedningen)


Det blev inte så många bilder tagna, då solen sken in genom fönstren och gjorde det svårt att placera sig så man inte tog kort rakt emot ljuset.


 

Gunliz var mötets sekreterare.


 

Annica, vår tidigare kassör, avtackades med blommor. Hon fick även en eloge av revisorn, som sa att hon under sina ca 12 år som revisor i klubben, aldrig sett en bättre ordning på all rekonomisk redovisning.


 

Sandra fick motta flera priser. Här lämnar vår ordförande Yvonne över vandringspriset för bästa agilityresultat.


 

Ett gäng glada vinnare av diverse vandringspriser.


Jag får väl skicka bilder till vår nya sekreterare, tillika webmaster. Nu äntligen ska det bli ordning på klubbens gravt eftersatta hemsida. (hoppas jag). Då det ska bli en helt ny hemsida.




Av Kicki Fredlund - 16 februari 2015 09:13

 

Det fordras ett visst balanserande för att klara av att få med sig en så lång pinne, som dessutom är böjd.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards