Alla inlägg under februari 2015

Av Kicki Fredlund - 25 februari 2015 07:43

 

I den här butiken kan man låta sin fantasi flöda fritt om man vill hitta ovanligare varor till sin matlagning.

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2015 09:28

Igår satt jag i princip hela dan vid datorn och sorterade bilder från 2011. Det var nog ca 2.000 stycken.


 

Då, för knappt 4 år sen hade Jollly fortfarande sin vackra gula färg, numera är hon nästan helt grå.


 

Då var Skorpan frisk och kry och gick i väntans tider.


 

När jag tittade på korten från min systers sommarställe, så fick jag en väldig längtan till sommaren.

Det är Emelie som går nere på bryggan. Hon och jag gjorde en tvådagarstur dit i juni 2011.


Eftersom Berra hade en dålig dag igår och sov mest hela dan, så blev det ingen vända till skogen.


Det snöade dessutom till och från, så isen gömdes under nysnön, vilket inte alls var så kul.


Idag ska vi till veterinär med Maya. Hon har nu gått med tratt på sig i nästan en vecka p.g.a knölen mellan två tår på ena baktassen. Den behöver förmodligen opereras bort. För även om hon inte kommer åt att slicka på tassen, så har hon en mamma och mormor som vill "hjälpa" till med slickandet.

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2015 06:45

 

Det vill till att Jolly har ett bra bett om pinnen/stocken så hon inte tappar taget, för den var ganska tung.

Av Kicki Fredlund - 23 februari 2015 07:40

 

För det mesta köper jag bara en literröd mjölk när jag ska baka eller göra pannkaka, annars är det 1½ liter mellanmjölk som gäller.

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2015 18:58

Idag var det dags för Boxerklubben Gävle Dalas årsmöte. Det har kolliderat med brukshundkubbens årsmöte ett par år, så jag har inte varit med på några år.


Jag åkte med Kerstin och slapp köra själv.


Vi är visserligen bara 75 medlemmar i lokalområdet, men 11 st deltagare var lite väl klent.


Jag och Kerstin blev satta att justera protokoll, det var väl ganska väntat, då de flesta som var där hörde till styrelsen.


Klubben har utställning för Boxer i Smedjebacken 14 mars, men även inofficiell utställning för övriga raser. Enl. tidigare annons endast för valpar och veteraner, men nu utökat till att gälla alla åldrar och anmälningstiden utökad till 1 mars. Vet du nån som kan vara intresserad så berätta gärna om det.


 

Sune var (som vanligt) ordförande på årsmötet.


 

Cilla hade dotter Agnes med (även sonen Hugo)


 

Pralin såg ut att tycka att det var en ganska trist tillställning.


 

Som vanligt avslutades det hela med prisutdelning. Lotta Kihlström fick ta emot klubbens vandringspris för vinstrikaset bruksekipage. Det börjar bli väldigt många inteckningar i detta vandringspris, som är ständigt vandrande. (Jag har haft glädjen att få vinna det ett par gånger för åtskilliga år sen)

Av Kicki Fredlund - 22 februari 2015 11:22

 

Den här backen är riktigt brant att ta sig upp för.

Av Kicki Fredlund - 21 februari 2015 10:12

   

Triss har fått mjäll, om det är mjällkvalster så kan man ju undra var det kommer ifrån, mina hundar träffar ju aldrig andra hundar. Jag vet inte om det "bara" är mjäll p.g.a att det är extra torrt när det är vinter.


Hon fick i alla fall bada i Hexocil, som ska sitta kvar i 10 minuter innan man sköljer ut. Det var väl inte så populärt kan man säga.


Maya är irriretad i sina tassar, vi går ju på vägarna nu och vägsaltet är väl inte det bästa för hundtassar, så jag tvättar hennes tassar med Hexocil dagligen.

Av Kicki Fredlund - 21 februari 2015 10:00

 

Jag kunde inte förstå varför bilden blev så suddig. Tills jag kom på att jag hade fel inställning på kameran. Det blev många kasserade bilder, men den här fick bli kvar eftersom det fanns ett tema där den kunde passa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards