Direktlänk till inlägg 24 november 2021

Äntligen!

Av Kicki Fredlund - 24 november 2021 13:10

Idag fick hundarna äntligen en promenad igen. I hela 9 dagar har jag inte varit utanför dörren, för Berras del är det tre veckor.


 

Det blev en kortare promenad i Tjärnan, hundarna var hur pigga som helst med sin uppdämda energi.

Men för Berra och mig var det ganska jobbigt, även om det var ett skönt väder med 3 plusgrader och sol.

 

Efter Tjärnan åkte vi till Hedemora, för jag var tvungen att handla. Efter så många dagar inomhus har det mesta av dagligvaror som mjölk och fil tagit slut. Tur att man har frys, så matfrågan har inte varit några problen, även om det blivit många färdigrätter.


Visst hostar jag och snorar fortfarande, men det kan man nog få dras med ett tag även om man tillfrisknat i övrigt.


 

 
 
Ingrid

Ingrid

24 november 2021 13:30

Så skönt att ni börjar piggna till igen, men du får väl försöka vara rädd om dig så att du får tillbaka krafterna igen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 november 2021 13:47

Det är väl bara att vänta ut att förkylningen ska släppa helt, jag är i alla fall inte sjuk längre.
Kram

 
paula

paula

24 november 2021 21:20

Hade ni hunnit få influensasprutan också? Och det var inte covid ni fått en släng av? Det kan man ju få trots vaccin, man blir bara inte lika sjuk som utan vaccin? Men annars är det ju typiskt att när man har både livrem och hängslen så drabbas man av en hederlig gammaldags förkylning. Den är ju på inget vis utrotad. Du har iaf hållit dig sysselsatt med annat än att bara ligga i bingen, bra det. Annars får man ju ont i hela kroppen...En bok om dagen, ojoj, den jag lyssnar på nu tar 8 timmar drygt och jag lyssnar max en timme åt gången så den räcker minst en vecka. Charlie är ju för gullig! Om en månad är det julafton minsann, det blir hos dottern vi firar på julaftonen med gemensam knytis. Sen hoppas jag få träffa Stockholmsgänget också kanske på juldagen. Krya på er nu bägge två o så bestämmer ni att det får räcka för lång tid framöver/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 november 2021 14:56

Vi har ju fått våra tre sprutor och Berra testades negativt när han låg på lasarettet och fick ny pacemaker för tre veckor sen, och det är ju samma förkylning han inte blivit helt återställd ifrån.
Eftersom jag inte klarar att läsa böcker längre, så är jag tacksam för ljudböckerna. Nu när jag ingenting gör, så kan jag ju lyssna snudd på 12 timmar/dag.
Vi ska vara i Trollhättan i jul.
Kram

 
Anki

Anki

25 november 2021 08:01

Härligt att ni är på bättringsvägen och uppe på benen igen! Förstår att både hundarna och ni var glada för att komma ut igen.
Ha det fortsatt gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

25 november 2021 14:51

Tack! Men det är attan så trögt att komma igen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards