Alla inlägg den 6 november 2021

Av Kicki Fredlund - 6 november 2021 13:44

Berra ringde i morse och sa att han skulle få åka hem, så jag åkte till Falun och hämtade honom.


Jag fick köra försiktigt, har inga vinterdäck på än, det var -2 grader och det var ganska halt bitvis.


Berra mötte mig i huvudentrén, men han var faktiskt inte utskriven än, han hade bara gått sin väg innan ronden, så vi gick tillbaka så jag fick prata med läkaren. 


Det innebar att vi fick vänta ett bra tag innan jag fick träffa läkaren. Pacemakerbytet hade blivit komplicerat p.g.a de felen som var på elektroderna. Hoppas att den ska fungera nu då.


   

På väg till Falun var Dalälven så vacker att jag var tvungen att stanna till och ta ett par bilder.

 

 

Klockan hade blivit över fikadags, så vi stannade till vid City Gross på Tallens köpcentrum och fikade. Berra kladdade med en jättestor kanelbullesemla.

 

Jag blev lite förvånad över deras priser. Bakelserna kostade 25 kr styck oberoende vilken sort man tog, jag åt en budapest.


Jag gick in i butiken för att köpa en tårta eller flera bakelser, men där var det ett helt annat pris.


En förpackning med tre st budapestbakelser kostade 109 kr, mot 75 kr i serveringen. Alltså gick jag tillbaka och köpte mina bakelser där.


Efter att ha tankat bilen i Säter, så fortsatte vi till Tjärnan och gick en promenad med hundarna. D.v.s det var mest jag som gick, Berra vände ganska snart och gick tillbaka till bilen.


   

Urdålig bild på hundarna som skenade iväg i full fart, men jag ville bara visa det soliga vädret.

 

I morgon kommer Peter på fika, jag hoppas att han får med sig Elvira och Ville, för det var så länge sen vi träffade dom.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards