Alla inlägg den 21 november 2021

Av Kicki Fredlund - 21 november 2021 09:37

Min förkylning fortsätter att frodas, dessvärre. Jag sover långa stunder varje dag, Har en lite feber som inte ger sig. Hostan håller på att ta kål på mig känns det som.


Häromkvällen tog jag hostmedicin Cocillana Etyfin, den är morfinbaserad och jag tål inte morfin, men jag sov i alla fall som en stock den natten, även om jag sen mådde illa på morgonen.


Jag har även tömt ett helt skåp, där vi har mediciner, för att leta efter nässpray. Hittade till sist en flaska Nezeril i kartongen med djurmedicin (vad den nu hade där att göra). Nässprayen har också hjälpt mig att sova på natten.


Jag fortsätter att lyssna på den ena boken efter den andra, ofta har det blivit en per dag nu när jag ingenting orkar göra.


En bok som berörde mig mycket, både med ilska (över myndigheternas flathet) och förundran (hur någon kan stå ut), var Händelserna på hästgården Familjens berättelse.


 

 

I morse var det -2 grader, nu skiner solen, men jag kommer nog inte våga mig ut idag heller, inte så länge jag har feber.


Jag borde baka, för nu finns det inte så mycket som en skorpa i huset. Kubbar tar ju inte så lång tid, så jag kanske skulle ändå.


 

Liten glad Charlie, dryga 8 månader nu.

 

Om en dryg vecka, efter första advent är det meningen att Emelie och Ebba ska komma upp från Göteborg, jag hoppas verkligen att jag är frisk till dess.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards