Alla inlägg den 4 november 2021

Av Kicki Fredlund - 4 november 2021 18:02

Jag hade tid på VC på f.m för att kolla blodtrycket, det var lite lågt med helt OK.


Så handlade jag som snabbast på Lidl, snabbt och snabbt förresten, inte en enda pryl finns kvar på sin gamla plats sen butiken blivit helt omgjord, så man får springa som en skållad råtta fram och åter innan man hittat det man ska ha.


 

Sen skulle vi gå med hundarna i Tjärnan, men den promenaden blev väldigt kort och det var bara jag och hundarna som gick. 

 

Berra blev plötsligt dålig med yrsel och illamående, så han satt kvar i bilen. 


När vi kom hem ville jag genast ringa 1177, men där var det 40 minuters väntetid, Berra betedde sig lite konstigt, så jag var rädd att han fått en TIA eller nåt.


Jag ringde 112 i stället och dom skickade en ambulans. Berra ville inte åka, vi skulle ju straxt få middagsgäster.


Peter, Felix och Kelsey kom nästan samtidigt som ambulansen. Berra var redan klar att åka vidare till lasarettet i Avesta efter att EKG var kollat, han hade fått ont i bröstet samtidigt. 


Han hann bara få se Charlie och Felix genom ambulansen som snabbast innan den for iväg.


Middagen, som var bestämd till kl 14, blev lite försenad i tumultet.


Nedan följer ett antal bilder som tagits under eftermiddagen.


Hundarna och Charlie, som blir 8 månader nästa vecka, hade stor glädje av varandra. Maya och Onyx älskar ju barn, Maya så mycket att hon vill vara nära hela tiden.


         

Charlie go och glad hela tiden.

 

 

Men till slut slocknade hon på Felix arm och sov sen en stund på soffan innan alla åkte vidare vid 5-tiden.

 

Peter skulle tillbaka till skolan i Avesta för att hämta saker, annars hade han kunnat stanna här över natten.


Berra har ringt från Avesta på lånad telefon, tyvärr kan jag inte ringa till honom för han åkte ifrån både telefon och plånbok.


Hans pacemaker hade upphört att fungera, det var tydligen för ett bra tag sen, så jag misstänker att han blir flyttad till kardiologen i Falun i morgon.


"Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod"




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards