Direktlänk till inlägg 18 november 2021

Är det inte det ena så...

Av Kicki Fredlund - 18 november 2021 18:48

Ännu mer däckad idag än i går. För är det inte det ena så är det det andra.


Igår kväll fick jag nämligen kolik från helve... Det började med magknip vid 7-tiden på kvällen, en smärta som sen eskalerade till värsta buksmärtan och illamåendet.


Var femte till tionde minut var jag på toa fram till kl 2 på natten. Ett tag trodde jag att det kanske var tarmvred, så jag var beredd på att ringa efter en ambulans. Jag mådde samtidigt så otroligt illa utan att kunna kräkas.


Så den här dan har jag tillbringat mest uppe på sängen med en filt över mig, så otroligt matt och ickehungrig. Förkylningen frodas den också, så jag nyser, snorar och hostar 


 

Onyx ser lite undrande ut när hon plötsligt fått löfte om att ligga i min säng.

 

Dom stunder som jag inte har legat på sängen har jag lagt pussel och lyssnat på ljudböcker, det har blivit några stycken senaste veckan. En bok och ett pussel per dag ungefär.


     

Med enkla motiv och bara 500 bitar så tar det inte så många timmar att lägga.

 


Maya och Onyx är nu så understimulerade att dom nästan river huset, antingen som här att brottas med varandra, eller att rusa som dårar fram och åter så alla mattor ryker.

 

 

 
 
Ingen bild

Yvonne

18 november 2021 19:45

Usch, nu var det inte roligt för dig!😟

Kicki Fredlund

19 november 2021 12:17

Nä fy fanken, det här hade vi kunnat vara utan.

 
Ingrid

Ingrid

18 november 2021 23:19

Stackars dig Kicki som råkat ut för så elaka basselusker. Hoppas att det inte blir så långvarigt.
Fina pussel du lagt!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

19 november 2021 12:16

Det är dessvärre redan långvarigt eftersom Berra är på sin tredje vecka nu, utan nån större förbättring.
Jag ligger ju strax efter. Hostan som river smärtsamt i bröstet och det är ingen hejd på hur mycket man snyter ut.
Det var billiga pussel på Lidl en ask med tre pussel i, två på 500 bitar och ett på 1000 för bara 79 kr. Det är faktiskt billigare än vad bara ett pussel brukar kosta.
Kram

 
Anki

Anki

19 november 2021 08:59

Men oj ... nu tycker jag synd om dig! Så jobbigt med både förkylning och magont ... hoppas det är bättre idag!
Bra att du ändå orkar lyssna på ljudböcker och lägga pussel.
Krya på dig!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

19 november 2021 12:11

Tack! Det är nästan så jag tycker synd om mig själv, för det är ett helsicke att känna sig så klen.
Kram

 
paula

paula

21 november 2021 00:22

Usch så trist! Tycker så synd om er båda två! Jag fick mina sprutor igår och tänkte att jag kanske blir sjuk av influensasprutan som jag aldrig tagit förut och hört att så många blivit ämliga. Men hittills inga symptom mer än lite ömhet i armen. Visst hade ni fått tredje sprutan och influensasprutan båda två? Och ändå finns det andra basilusker som invaderar...kryakramar

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 november 2021 09:12

Jo, vi har fått tredje sprutan. Berra fick ingen reaktion, inte heller efter de två första, medan jag blev helt däckad i influensasymptom i två dagar, samt att armen kliade enormt i två veckor.

Jag minns inte när jag varit så här förkyld, inte sen vi började vaccinera oss mot säsongsinfluensan i alla fall och det är mer än tio år.

Det som är mest konstigt är att Berra blev sjuk först och sen smittade mig, han hade ju inte träffat en enda människa som kunnat smitta ner honom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards