Direktlänk till inlägg 17 november 2021

Livstecken.

Av Kicki Fredlund - 17 november 2021 08:42

Jag brukar ju inte hoppa över mer än nån dag ibland när jag bloggar, men nu har det varit stillestånd i flera dagar.


Till slut "lyckades" jag bli smittad av Berras förkylning. Så jag har gått lite som i dimma med halsont, hosta och snorighet.


Jag har hållit mig på benen, men inte uträttat nånting, mer än att se till att vi fått mat i magen.


Hundarna har fått nöja sig med att vara ute på tomten. Nån promenad har det inte blivit och kommer inte bli idag heller, för idag mår jag ännu sämre än innan och tänker faktiskt lägga mig en stund


Jag är imponerad av att så många tittar in på bloggen, trots bloggtorkan. Snart är jag nog på banan igen.


Berra är ganska återställd från sin förkylning, den satt i rejält i två veckor, han hostar lite än, men det får man väl räkna med.


 

Nu ska jag gå och göra som hundarna, jag kanske t.o.m tar dom med mig till min säng, dom vill ju helst vara där jag är.



 
 
Anki

Anki

17 november 2021 09:04

Skönt att se att Berra är bättre, men tråkigt att se att du blivit smittad! Ta det lugnt ...vila och krya på dig!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 november 2021 19:53

Tack! Ja, nu gör jag ingenting förrän jag blivit bättre.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

17 november 2021 10:05

Så tråkigt att Berra smittat dig, men det var väl inte annat att vänta. Det flyger omkring många sorters virusar nu verkar det som.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

17 november 2021 19:52

Onödigt ändå, hade ju hoppats att jag skulle klara mig.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

17 november 2021 10:30

Förstod att du " åkt på" bacillen, svårt att undvika när man lever under samma tak. Varma krya på dig hälsningar.

Kicki Fredlund

17 november 2021 19:51

Tack för din hälsning!

 
paula

paula

17 november 2021 10:41

Inte ens en stålkvinna som du kan vara immun mot alla basilusker. Skönt att du tar det lugnt och låter kroppen läka. Bädda ner dig med gosedjuren så går det snabbare med återhämtningen. Krya.kramar

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 november 2021 19:50

Nä, nu är jag ganska ynklig.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

17 november 2021 15:20

Krya på er! Inte roligt med så rejäla förkylningar.

Kicki Fredlund

17 november 2021 19:21

Tack! Nä inte kul alls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards