Direktlänk till inlägg 9 november 2021

Ja se det snöar....

Av Kicki Fredlund - 9 november 2021 10:17

Men inte var det roligt hurra! Men vad annat kan man vänta sig den här årstiden


 

Kanske måste jag ta fram snöskyffeln om det ska fortsätta så här.

 

 

Konstigt nog blommar det i amplarna än, trots att vi hade -6 grader i går kväll.

 

 

Nu döljer snön att jag inte sopat bort alla löv än från altanen.

 

Det lustiga är att det var precis lika för två år sedan, då skulle jag också byta till vinterdäck.


Det har jag tid för idag, men jag tror jag byter dag, för det ska ju bli både sol och varmare om några dagar, så förhoppningsvis så hinner snön försvinna.


 

Nu skulle man göra som hundarna, koja in sig.   

 

Jag såg att den obehagliga men ändå spännande serien YOU har börjat en tredje säsong på Netflix, så jag ska nog beta av ett eller ett par avsnitt idag.


Egentligen skulle jag baka, men det är en dag i morgon också.


Yngste sonen fyller ju 50 år idag. Känns lite konstigt att det inte blir nåt kalas, men vi fick ändå fira honom lite i söndags.


Berra är fortfarande helt däckad av sin förkylning.



 
 
Ingrid

Ingrid

9 november 2021 12:31

Det har tydligen kommit snö lite varstans. Jag hörde på radion att det var vägproblem med halka i Dalarna.
Jag såg det första avsnittet i den nya omgången av You, men fastande inte den här gången. Jag får väl ge den en chans till.
Hoppas att Berra snart mår bättre!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

9 november 2021 15:38

Snön har redan börjat töa undan.
Jag har sett två avsnitt nu, men inte är dom som de tidigare.
Berra ligger än, men han är ändå upp och äter. Men han sover i princip hela dygnet runt.
Kram

 
buildnow gg

buildnow gg

23 december 2021 09:20

This topic is fascinating. Thank you for sharing this information.

http://https://buildnowgg.co

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards