Direktlänk till inlägg 7 november 2021

Kärt besök.

Av Kicki Fredlund - 7 november 2021 15:17

Idag fick vi kärt besök. D.v.s Berra fick inte träffa dom eftersom han ligger däckad i en förkylning.


Det var Peter som fått med sig sina barn Elvira och Ville hit på lunch och efter det fika med bakelser.


Det var så längesen vi träffade barnbarnen, så det var extra roligt att dom ville följa med.


Peter fyller 50 år på tisdag, men vill inte ha nån uppvaktning, så det här var det enda som blev.


Elvira pysslade med hundarna mest hela tiden, till deras stora förtjusning. 

Ville snacksalig som vanligt, nu diskuterade han sin nya ADHD-medicin, som gjort honom lugnare, men gett honom sämre aptit. Vilket märktes när han mest petade i maten.  

 

Yngste sonen, som strax fyller ofattbara 50 år.


 

Jag fortsätter att lägga pussel, det här blev klart igår. Det var bara 500 bitar, så det gick ganska fort.


I morse snöade det, men det övergick i snöslask och sen regn efter några timmar.




 
 
Ingen bild

Ann-Marie

8 november 2021 00:06

Så roligt att få träffa son o barnbarn. Det är genom barnen man ser att åren går, för själv är man ju evigt ung i alla fall i tanken fast ibland blir man påmind om den bistra sanningen att det går utför.
Hoppas Berra kryar på sig, har varit mycket nu och jag kan känna din oro för honom.
Pussel är det absolut värsta jag vet, där räcker inte mitt tålamod till, men förstår att det är avkoppling för dig och många andra.
Varm kram till Er båda från Ann-Marie som saknar Baxter mycket.

Kicki Fredlund

8 november 2021 09:22

Ja, nog sjutton går åren fort och "förfallet" går dessvärre inte att förhindra.
Jag älskar att lägga pussel, har gjort det i hela mitt liv, men bara den mörkare årstiden. Det är väldigt avstressande när man har mycket omkring sig att tänka på.
Jag förstår att du saknar Baxter, jag kan inte tänka mig ett liv utan hund.
Kram

 
Anki

Anki

8 november 2021 08:10

Nu är det synd om Berra! Nyss hemkommen från sjukan och så bli däckad av en sån förkylning! Hoppas den ger med sig snabbt - och att du slipper bli smittad!
Så trevligt med besök av son och barnbarn ... visst är det konstigt så fort åren går ...
Ha nu en måndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 november 2021 09:17

Han är dessvärre riktigt illa förkyld, jag hoppas att det inte blir lunginflammation.
Jag har flyttat ur sovrummet för att inte bli smittad så lätt, men också för att få sova.
Åren går allt för fort, jag tycker inte alls att man hinner med i svängarna.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

8 november 2021 11:34

Här märker man minsann att åren går för 2 dec fyller Eva 60 år och om två år blir Bosse också 60. Nästa år fyller "Lillen" 50.
Hoppas att Berra mår bättre i dag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 november 2021 13:48

Ja, attan ja vad fort det går, om 4 år blir vår äldste 60 år!!
Berra sitter uppe idag i sin stol, men han har en gräslig djup hosta.
Kram

 
paula

paula

8 november 2021 19:48

Så kul med kärt besök, men stackars Berra då!
Alltid är det något...riktig otur har han.
Hälsa o ge en krya-kram! Du får en av bara farten!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

9 november 2021 09:34

Ja, nu är han klen gubben min. Han hostar så jag har fått flytta ur sovrummet för att jag ska få nån sömn.
Hoppas bara att det inte blir lunginflammation också.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards