Direktlänk till inlägg 15 oktober 2020

Sol idag men ingen nattfrost.

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2020 12:12

Solen skiner idag också, men vi slapp nattfrosten trots att det bara var +2 grader i morse.


Igår åkte vi till skog nära, det är det man får göra nu under älgjakten, om man alls ska kunna vara i skogen.


Det som är konstigt med den skogen är att den hela tiden levererar. Vi går ju där flera gånger i veckan, men blir aldrig utan svamp, och hittar alltid nån ny fläck som vi inte plockat på tidigare.


   

Gårdagen var inget undantag, så efter en timmes knallande hit och dit, så var det dags att åka hem med full korg och stelfrusna fingrar.

 

Idag har jag ägnat mig åt att baka på morgonen. Det var tomt i frysen på fikabröd.


Det var länge sen jag bakade kakor och det verkade som jag aldrig gjort det förr, för dom blev så misslyckade. Rann ut över plåten så dom blev som platta blaffor. Tur att kolakakorna skulle skäras, för då syns det inte så mycket hur misslyckade dom blev.


 

Nu har vi i alla fall fikabröd ett tag framöver.

 

 

Efter 11-kaffet gick Berra ut och började såga ner delar av syrenen. Jag tänkte att om man sågar ner en tredjedel varje år, så den blir lite lägre, tätare och mer rikblommande.

 

 

Syrenen ger ett bra insynsskydd, så jag vill inte ta ner hela. Berra drog iväg med grenarna, för att senare kunna såga upp dom till ved.

 

Nu ska vi åka till Hedemora. Jag har sålt ytterligare 500 g svamp, som ska postas. Men jag ska även hämta ut ett paket, vi har fått lov att köpa en ny vattenkokare, då den gamla helt enkelt slutade fungera förra veckan.


Man blir bra bortskämd med en vattenkokare, som fixar kaffevatten på några sekunder, mot att värma i kastrull på spisen.



 
 
Ingrid

Ingrid

16 oktober 2020 13:18

Vattenkokare är verkligen behändigt. Nu vill man inte vara utan den, så jag förstår dig att du köpte en ny.
Så mycket gott kaffebröd du har bakat!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

16 oktober 2020 17:38

Ja, det var skönt att vattenkokaren kom så snart och att jag slapp åka iväg för att köpa en ny.
Ja, både Berra och jag är godisråttor, ingen vill avstå fikabröd.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards