Direktlänk till inlägg 26 april 2017

Var är våren?

Av Kicki Fredlund - 26 april 2017 09:20

Enorma snöbyar drog fram under hela gårdagen. Men tack vare plusgraderna, så töade en del bort allt eftersom.


Vi hade turen att pricka in hundpromenaden när solen faktiskt tittade fram ett tag på e.m


   

Triss och Maya har inget emot snön och pinnar fanns det alltid att hitta, speciellt som det blåst så kraftigt senaste dagarna att många kvistar blåst ner från träden.


 

Nån har lagt ekan i sjön här och tagit fram årorna, men jag skulle nog vänta på skönare väder innan jag tog en roddtur.


 

              Dög inte snön på marken? Maya har hoppat upp på en eka och äter snö.


                            Avbrott i trädgårdsarbetet. Här höll jag på att rensa dan innan.


Eftersom det är onsdag idag, så ska vi strax åka till Hedemora och handla, även hämta ut paket som Telia skickat. Hoppas att innehållet är det rätta.


Till kvällen har jag valpkursen, hoppas att det inte ligger kvar för mycket snö där. Lite sol skulle sitta fint nu.



Våren dröjer verkligen i år. Jag kollade tillbaka i bloggen, idag för tre år sen hade vi tidig vår och björkarna hade redan skir grönska 26 april. Oftast brukar första vecka i maj vara tiden för björkarnas musöron här hos oss.



 
 
Ingrid

Ingrid

26 april 2017 12:24

En fullt berättigad rubrik!! Vi får hoppas att den snart är på gång.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

26 april 2017 15:45

Ja, fy så trist det är. Just nu är det omväxlande yrsnö, hagel eller regn.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

26 april 2017 17:12

Huvva! Vi har strålande sol även om det är lite kallt i vinden. :)
Vi har klarat oss från snön, bara lite hagel igår.
Såg inte inbjudande med en tur på sjön nu?
Kul, men jobbigt med så många på kursen. Men valpar är ju så härliga!
Om hundull så har jag aldrig provat. Farmor däremot hade en strävhårig foxterrier som klipptes ibland och som hon tovade tofflor av. Det kanske man skulle testa, för det blir ju mängder med hår efter Klicker?
Önskar Er en fin och varm Valborg!❤

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

27 april 2017 11:52

Kursen har gått bra hittills, då inte alla varit närvarande samtidigt än.
Fin valborg till dig också, hur det nu blir med värmen återstår att se.

 
Skyttlat

Skyttlat

26 april 2017 17:15

Hahaha! Alltså inte hunden utan håret!
Lite syftningsfel där.;)

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

27 april 2017 11:50

Jag förstod det :)

 
Hillevi

Hillevi

26 april 2017 17:41

Åh, mycket snö, burr! Egentligen skulle man nog vara en alltid glad och nöjd fralla! Här har det mesta av gårdagens snöbyar tinat bort igen (för nu) men det är lite besvärligt med Kalles tass. Tur att jag har många tossor!
Sen hittade jag dagens borttappade höna nyss. Skönt!
Så fina vårbilder på dina glada!

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 april 2017 11:49

Idag är snön i princip helt borta, men både sol och värme lyser med sin frånvaro.
Hu då, nervöst med borttappade höns, skönt när dom hittas på igen.
Det är ett elände med tasskador som inte vill läka, det började ju så bra.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

27 april 2017 09:48

Hej! Satt just o tittade på bloggbild från 2014, en vas med vitsippor mot en ljusgrön skir bakgrund...Det här bakslaget var faktiskt riktigt tufft. Så du kämpar också med bredbandet, jag fick panik igår för min datamängd tog slut! Det skulle ta en vecka innan påfyllning så jag panikhöjde förstås mängden, jag tittar så mycket på svtplay om kvällarna så det drar iväg. Men, det är mitt enda kvällsnöje, vad är alternativet? Sitta och göra patienser? Vilken bra idé, haha, jag har glömt hur skoj det också kan vara...Men allvarligt, det blev dyrt med uppgraderingen, från 250 till 400 per månad. Bara att försöka snåla på annat håll.
Hoppas helgvädret blir något varmare än u tlovat, tror jag struntar i majbrasan och sitter inne och ugglar istället. Kram från oss i pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 april 2017 10:47

Jag kollade också, vilken skillnad på värme. Förra året sådde jag och satte potatis den här dan.

Det var dyr mobilkostnad. Vårt bredband på 30 Mbit kostade mindre. Ser du allt via telefonen eller har du bredband också?
Jag som inte tittar på sena program, eftersom jag är kvällstrött. Tittar senare på TVplay via cromcast och telefonen, det fungerar jättebra.
Det tar inga bite från telefonen eftersom den går via WIFI på bredbandet.
Lägger patiens gör jag ibland på datorn medan jag lyssnar på ljudbok, men du läser ju dina böcker.
Kram!Nu väntar vi på sköna maj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards