Alla inlägg den 4 oktober 2020

Av Kicki Fredlund - 4 oktober 2020 15:07

Klubben hade sitt årliga klubbmästerskap, som senaste åren kallats för Grand Finalé.


Det var oväntat många som anmält sig, ca 20 stycken. Det har blivit en rejäl föryngring i klubben, vilket känns väldigt positivt.


Jag hade för några veckor sen funderat på att träna Maya för att kunna vara med, men min motivation för att träna hund är i princip helt borta. Tyvärr, för egentligen skulle jag vilja det.


Vädret var ju knappast ultimat när jag åkte dit för att titta på tävlingen. Det regnade som  bara den.


Men sen lugnade det ner sig och var mest lite duggregn.


Det blev inte många bilder tagna i det mulna vädret.


  

Det är fantastiska färger så här på hösten.

 

 

De här tjejerna har tagit med sig ett tält för att skydda sig för regnet.

 

 

Klubbens "grand old lady" Gunnel, var först ut med sin Tjippen.

 

 

Inte lätt att balansera på en regnhal planka, varken för hund eller förare.

 

Tyvärr fick jag väldigt ont i ryggen efter ett par timmar, jag hade inte tagit med nån stol att sitta på, så jag åkte hem utan att ha sett alla ekipagen.


Jag tränade med Maya en kort stund på den andra appellplanen innan jag åkte hem.


Hemma gjorde jag ugnspannkaka, kokade drottningsylt till den.


 

Igår gjorde jag en god kantarellpaj enligt ett Ernst Kirchsteiger-recept med bl.a soltorkade tomater.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards