Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2020 16:44

Hade en tid att passa idag då en läkare från Avesta lasarett skulle ringa 9,30 om provsvar m.m som angick Berra och hans senaste kärlsprängning, som var för ett år sedan.


Läkaren ringde punktligt, ändrade lite i Berras medicinlista och sa att Vårdcentralen för ta över att kolla med hans prover, så han slipper åka till Avesta.


Sen vi  pratat med läkaren (jag hade högtalare på så Berra kunde vara med i samtalet), så gick jag ut i trädgården och klippte ner lite vissna perenner och tömde växthuset.


Tomaterna har skött sig ganska bra och det var bara några få gröna kvar. Gurkplantorna hade ju sagt upp sig för länge sen.


Nu klippte jag ner alla plantorna och tömde ca 10 krukor och hinkar, som jag sen tog in och skurade i tvättstugan. Nåt som jag normalt är dålig på att få gjort, men den här gången blev det i alla fall av.


Får väl se hur det blir sen när alla blomkrukor står på tur att tömmas.


Skogen blev bara den närmast hemma idag.


Solen som lyst hela f.m försvann och ändrade vädret till duggregn och svart himmel.


 

Är det bekymmersrynkor eller vad i pannan på Onyx?

 

   

Hundarna hoppar gärna upp på stenar och kullar, kanske för att få bättre utsikt.


Jag hade kokat potatis innan vi åkte till skogen.


 

Så när vi kom hem gjorde jag kroppkakor.

 

Nu ska jag fortsätta att titta på Grand Hotel på Netflix, som Ingrid tipsat om.


Serien, som är spansk, påminner mycket om Flickorna i växeln, även med flera samma skådespelare.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards