Alla inlägg den 2 oktober 2020

Av Kicki Fredlund - 2 oktober 2020 14:50

Det är milda dagar nu och jag är glad för varje dag som vi slipper nattfrosten.


I morse var det 11 grader varmt kl 8 och under dan har det varit 13 grader.


Jag tror att det var först gången i mitt liv som jag blivit väckt en morgon och inte vaknat av mig själv.


Jag hade, otroligt nog, sovit hela natten när Berra väckte mig halv 8.


Visserligen låg jag rejält efter med sömn, men ändå!


Ett tag efter frukosten fixade jag en fikakorg och vi åkte till skogen på f.m


Får jag vara med? Undrar Onyx när Maya gjort en benfynd i skogen. Ingen risk, när Maya gjort sina fynd så är de bara hennes.

 

 

"Men nu då?" Maya med nytt fynd, sen jag lurat av henne det förra.

 

 

Jag hängde upp "fyndet" i en tall, för att inte Maya skulle hitta det på nytt.

 

Senare fick jag hänga upp ytterligare en rävkäke i ett annat träd. Maya är otrolig på att hitta skelettdelar när vi är i skogen.


 

När matte ropar kommer dom oftast i full fart.

 

 

Men med mycket spring i benen så behöver Onyx pusta ut lite.


Vi hittade en hel del trattisar, trots att dom är betydligt senare i år, och saknas helt på vissa "säkra" ställen.


 

Såg många Karl-Johan, men de flesta hade tyvärr haft sitt bäst-före-datum för länge sen.

 

 

Men helt utan blev jag inte, när jag bl.a hittade två praktexemplar strax innan jag kom tillbaka till bilen.

 

 

Onyx stöp i sängen i hallen direkt som hon kom innanför dörren när vi kom hem.

 

 

Men när jag flyttat mig till datorn, så böt hon sovplats, för att komma både närmare mig och Maya.


Medan jag har gått igenom dagens bilder i mobilen och sen suttit här och skrivit, så har Berra rensat trattisarna, så nu är det dags för mig att ta hand om "kallarna", sen lägga 6 liter trattisar på tork och ta reda på de 10 liter från igår, som nu ligger klara och torra.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards