Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Valpkurs i skogen

Av Kicki Fredlund - 26 april 2015 19:37

Idag har jag varit i skogen i många timmar.


Deltagarna på valkursen fick idag prova på att spåra med valparna.


Jag hade kamera med mig, men missade att ta den med ut i spåren. Det var så varmt att jag lämnat jackan i bilen och i den hade jag mobilen.


 

Här kommer en glad Kim, som just lagt spår åt sin lilla Hugo.


 

Fikade gjorde vi så klart medan spåren låg till sig.


Efter kursen tog jag en lång promenad med hundarna i skogen.


   

Jag åkte längre bort på skogsvägen än vad jag gjort på ett par år. Jösses så olikt det var.

Nya kalhyggen, skogen där dessa två bilder är tagna är mitt emot varandra och jag står på vägen emellan.


En helt ny väg gick också rakt upp i skogen, men eftersom den såg ut av vara av kolstybb, så brydde jag mig inte om att kolla den närmare.


 

Jag började promenaden på en stig..

 

men fortsatte sen in i skogen..

 

Är det vildsvin som varit här och bökat tro?

 

Det var väldigt varmt och Jolly orkar inte som förr, så hon vilade lite ibland..  

eller också så stannade hon till för att rulla sig lite.

   

Mitt i skogen hade hundarna turen att hitta en liten ganska djup grop som det var vatten i, där passade dom på att släcka törsten. Jag hade även en liten vattenflaska med i fickan.

 

Här hamnade vi på en solig öppen plats, innan vi fick passera genom slyn lite längre fram. Här hittade jag årets första två murklor.


 

Jag vet inte om det var tur eller skicklighet (kanske en blandning av båda), men när vi kom ur skogen så var jag bara några få meter från vägen där bilen stod.



 
 
Menageriet

Menageriet

26 april 2015 20:21

Så härligt med kurs i solen och skogen och dom ser ju glada ut också! :D
Det var nog skicklighet att Du var så nära bilen? Ser ut att ha vart en fin promenad i alla fall?
Vi har haft rätt så fint idag, men kyligt i vinden, så inte har jag då gått i t-shirt idag.
Så roligt att det går bra för Dialog In! Måste vara roligt att lyckas med sin uppfödning?
Hoppas Ni får en fin veckostart och kramen! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

27 april 2015 07:58

Det är jätteroligt att vi fortfarande har en uppfödning som tävlar (han är ju den sista).
Här ser ut att bli en fin dag idag med tidigt solsken.
Kram

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

27 april 2015 03:46

Kika gärna in och läs min blogg vetja!

miamiamia.bloggplatsen.se

Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född – 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

Jag skriver om våra tävlingar med våra hundar, om allt m.m

Skriv vad ni tycker m.m Jag tåler för det mesta !

Vad tycker ni om detta inlägg som jag har skrivet ?

Vad vill ni att jag ska skriva om m.m.?

/ Mia.

E-mail: mia2@home.se

Mobil:

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

27 april 2015 07:56

Hej!
Nu har jag varit och besökt din blogg.
Lycka till med dina hundar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards