Direktlänk till inlägg 24 mars 2024

Valparna har fått namn.

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.


Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.


Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull med Whippet på 70-talet och nu min 6:e frallakull, även min sista. Det sa jag visst för 5 år sen också när O-kullen föddes.


Dessa två gossar kommer att få namnen Qick Pay (valp nr 1) och Quick Step (valp nr 2), med prefixet Travarens framför namnet.


4,5 veckor gamla nu

Quick Pay har rest sitt ena öra.

 

 

Quick Step.

 

Jag har har haft klovård idag och klippt klorna på både Maya, Onyx och valparna.


Ett pussel har jag lagt klart.


 

Ett riktigt roligt pussel att lägga med alla sina små figurer.

 

Alldeles onödig snö har kommit i natt och även ender dagen, men nu tror jag att det övergått till regn


 

Så här såg det ut i morse igen.

 

 

 


 
 
Ingen bild

Yvonne

Söndag 24 mars 16:11

Bra namn tycker jag.
Vet du att jag haft en collie-hane som hette Express Gaxe? Den kullen hade hästnamn pga av "skitsnack" från en annan uppfödare. Hon ansåg att tiken var så stor, att valparna skulle bli ponnyhästar.😄

Kicki Fredlund

Söndag 24 mars 19:13

Ja, jag minns att du haft en Express Gaxe.

 
Anki

Anki

Söndag 24 mars 20:24

Bra namn! De är såå söta!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Måndag 25 mars 09:13

Ja, söta är de allt!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

Söndag 24 mars 22:24

Så fina namn valparna fått!
Ja, den snön var väl helt onödig. Vi får väl se om vi klarar oss utan påsksnö.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Måndag 25 mars 09:13

Det är inte så lätt att hitta namn när det ska vara på rätt bokstav och dessutom befintliga travhästar från nu eller tidigare.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards