Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av Kicki Fredlund - 8 oktober 2020 18:51

När man håller sig isolerad som vi i dessa corontider, så är det inte stup i kvarten precis som man åker och handlar.


Berra har fortfarande inte varit inne i en affär sen mars månad, och jag ser till att handla så sällan som möjligt.


Men idag blev det fler än en affär som jag var tvungen att gå in i. Granngården för hundmat (Onyx äter dåligt igen, så jag köpte en sort som jag vet hon gillar lite bättre), Dollarstore för lite hygienartiklar, Lidl för att dom är billigast på vissa varor, idag t.ex bananer för 12 kr/kg, Hemköp för att dom hade  extrapris på en del varor som jag ändå skulle ha och sen ICA för resterande varor, t.ex mejeriprodukter, som jag alltid köper där, eftersom jag slipper Arla,  och kan köpa mjölk, bollnäsfil och grädde som kommer från Grådö mejeri.


Det blev sent f.m.-fika, klockan hade passerat 12 när vi kom hem från köprundan.


Åkte till skogen med hundarna. 


 

Hösten är så vacker med sina färger.

 

Regnet hängde i luften, några skurar kom det också, men vi fick bara några stänk på oss när vi var i skogen och det var när vi just skulle åka hem. 

 

   

Onyx fortsätter att vara uppkäftig mot Maya, ibland hettar det till ordentligt.

 

Trots att vi plockar i samma skog flera gånger i veckan, så hittar vi trattisar varje dag.


Igår 10 liter och idag lika mycket.


 

Alltid finns det några fläckar som man missat trots att man tycker att skogen är "dammsugen"  på svamp.


 

Fortfarande ser man ganska ofta omkullblåsta stora trän.

 

 

Här har inte träden blåst omkull, nej här har maskiner farit fram och kalhuggit ända fram till stenkrossen.

 

Idag gjorde jag en kantarellpaj igen, enligt Ernsts recept, idag hade jag de rätta ingredienserna, för jag köpte purjolök som skulle ingå. Jag hade knappt 2 liter gula kantareller i kylskåpet som kom till pass.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards