Alla inlägg den 9 oktober 2019

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2019 17:57

Jag skulle ju träffa hundgänget kl 11, men det började regna, så de flesta backade ur och de två som ändå var på väg ringde jag till och ställde in.


   

Jag åkte ändå till sjön och stannade där en stund om nån annan skulle dyka upp.

 

Men det medhavda kaffet drack jag hemma i stället.


Berra och jag tog ändå bilen och åkte till "snällaste" skogen, så hundarna skulle få sitt.


 

Det är verkligen en snäll skog att gå i, speciellt Berra klarar den bra.


Jag blev förvånad att hitta så mycket trattisar, trots att vi plockat i den här skogen varenda vecka ända sen svampen dök upp i slutet av augusti.


När min korg var knökfull och jag var på väg till bilen efter en dryg timme så kom jag mitt i ett "stim", hade som tur var en plastkasse i fickan och i den fyllde jag ytterligare 5 liter trattisar.


 

Jag undrar om prickarna på flugsvampen har regnat bort.


Det småregnade mest hela tiden, så hundarna blev blöta och liten Onyx frös nog lite när vi kom hem.


 

Jag letade fram tröjan, som jag en gång stickade till Skorpan. Jag tror att Onyx tyckte den var skön, trots att hon ser lite eländig ut här. Hon sov i.a.f gott i den.

 

 

Maya och Triss kurade tätt i sin bädd.


Medan Berra började rensa svampen så fixade jag maten.


 

Lite hastigt fick jag till en gryta på en kycklingfilé, morötter och rödbetor som började mjukna och behövde tas om hand och Creme fraiche som just gått ut datum. Ris till det.

 


 En liten videosnutt på glada hundar i svampskogen.


Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2019 09:33

Det verkar som om vattenläckan löser sig till det bästa för oss.


Jag fick samtal från Hedemora Energi igår att dom tar hela kostnaden för grävningen, så vi slipper betala något.


Jag hade nog hoppats på det också, för det var ju deras ventil som läckte inte våra rör.


När jag frågade varför dom inte grävde vid vetilen från början som jag ville, så fick jag till svar att det är så sällan som felet sitter där, kanske en gång av 20.


Det har onekligen varit nervöst en tid, inte minst med tanke på vart kostnaderna skulle hamnat om vi varit tvugna att dra ny rörledning.


Nu kan jag släppa detta. Hedemora Energi kommer hit och gräver igen, men det blir utanför staketet, samtidigt skulle dom snygga till med ny matjord.


Två plusgrader idag, inte precis det skönaste vädret att ha hundträffen i kl 11, dessutom är det mulet och har regnat lite på morgonen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards