Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Kicki Fredlund - 3 oktober 2019 16:38

Så jäkla utmärkt vet jag inte om det är, men utmärkt är det i alla fall, då en man från Hedemora Energi var här på f.m och märkte ut diverse ledningar som vi bör känna till innan grävningen för vattenläckan startar.


 

Kanske en tröst i eländet att vattenledningen inte går genom gräsmattan innanför staketet som jag trodde och även fått förklarat tidigare.

 

Men det är mycket att hålla reda på, det är vatten och avlopp, elledning och fibernätet. Den enda ledning jag säkert vet var den går och hur djupt är fibern, som är den närmaste rosa linjen, vatten är den blå och avlopp är den som ligger intill det blåmålade, så är det elen som går tvärs över mot soptunnorna. Elskåpet sitter ju där på väggen.

 

Jag har pratat idag med mannen som ska gräva, han kommer hit i morgon bitti och kollar läget.


Vi drog iväg till skogen efter f.m.-fika Hundarna måste ju få sitt och i skogen finner jag alltid ro, även om det var snorkallt om fingrarna och det började regna, trots att solen sken.


 

Jag har konkurrens om svampen. Jag undrar hur mycket trattisar Triss hinner sätta i sig när vi är ute.


Den här gången var vi bara i skogen i 50 minuter p.g.a att regnet tilltog, men det blev ändå 15 liter när det var rensat och klart.


Min axel värker som satan, men inte av svampplockningen konstigt nog. Det är bara rörelser framåt/uppåt som jag inte klarar. Nätterna är för jäv...a, för jag kan varken ligga på höger eller vänster sida p.g.a axeln och på rygg kan jag inte sova.


Jag har aldrig ätit så mkt värktabletter som jag gjort de senaste månaderna, normalt tar jag det bara på mornarna för att kunna komma igång. Men nu går jag t.o.m upp på natten och tar. Så, färdiggnällt nu.


Jag hittade ett stort sår på halsen mot kinden på Onyx, det är Maja som bitit sig fast i halsskinnet på henne när dom busat i skogen idag. Fasen ska jag behöva ha Maya kopplad.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards