Alla inlägg den 29 oktober 2019

Av Kicki Fredlund - 29 oktober 2019 11:46

Solen skiner, även om det blåser hårt och värmen saknas. Det är bara runt nollan.


 

Trots att dom inte ser så muntra ut, så är detta våra solstrålar, som har satt sig i några solstrålar på mattan.


 

 

Onyx tuggar på sina ben dagarna i ända, jag är glad så länge hon inte ger sig på mattorna eller väggarna.

 

Hon har inget emot att stå på balansplattan, tvärt om hon står ofta på den, t.o.m på plattan med alla 4 tassarna.


Jag provade att torka golv i morse, kröp på knäna och försökte få bort alla fläckar som blir efter hundarna. 


Vardagsrummets golv är gräsligt att hålla rent, inte tål det vatten så bra, så jag måste eftertorka med en torr trasa, dessutom är vanliga salivfläckar efter hundarna, eller Onyx kissfläckar som jag missat, bedrövliga att få bort utan att det blir märken kvar.


Idag kommer jag inte göra nånting efter golvet, för jag har så jäkla ont i armen.


Vi har nog plockat klart trattisar för i år och ska ta ner torken till förrådet nu.


Igår plockade vi plasten av växthuset, men lät ställningen vara kvar. Återstår att se om det håller att stå kvar över vintern.


 

Jag la upp plastöverdraget från växthuset för att torka, och skurade nederkanten från jord och ärg.

 

 

Igår köpte jag ett överdrag på DollarStore, som egentligen ska passa till en gasolgrill. Men det passade bra (även om det var lite för stort) till våra grythyttestolar.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards