Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2019 17:11

Det var 3,3 minus i morse och fortfarande minus när jag åkte med hundarna till spårskogen.


Berra stannade hemma och rensade gårdagens svamp, som tinat upp från frusna under natten. Han tyckte att det var för kallt att följa med, speciellt som han har mycket värk just nu.


   

Onyx fick hälsa på stora snälla Selma. Hon är kaxig den lilla och backar inte i första taget.

 

 

Trots att det var ganska kallt, så var det ändå rätt skönt att fika i solen. Här sitter hälften av dagens gäng.

 

   

Onyx blir kanske lika duktig som Maya att spåra, hon har full kläm på vad det handlar om.

 

  

Puma får belöning efter att ha funnit en apport på asfalten. Hon var jätteduktig i ett spår som jag lagt både på stig, skog och asfalt, även trots att Puma själv hade gått på promenad med husse på vägen innan.

 

 

Maya fixade också sitt spår, som Ylwa gjort lurigt med både spetsvinkel, gömda apporter och korsande spår.

 

När jag kom hem lagade jag mat, lax på rotfruktsbädd i ugnen. Skulle för första gången i livet göra hollandaissås.


 

Såsen gick på skit, den skar sig per omgående, men jag såg sen att det inte var nåt bra recept jag gjort den efter. Bättre lycka nästa gång (om det blir nån nästa gång).

 

Eftersom eftermiddagen fortfarande var solig och nu inte lika kallt, så skulle jag ut och göra nytta i trädgården bland frusna blommor. Men tyvärr värkte min axel så jag var helt oförmögen att kunna göra nånting alls, så jag blev sittande här vid datorn i stället. Skrivandes med mest bara vänster hand.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards