Direktlänk till inlägg 19 oktober 2018

Idag.

Av Kicki Fredlund - 19 oktober 2018 18:02

Idag har Berra haft en riktigt dålig dag. Han har värk i kroppen och ont av bältrosen.


Jag fick åka ensam med hundarna till skogen.


Jag tog skogen närmast hemma, men gick den ganska långt för att leta efter trattisar på samma ställe som jag plockat tidigare år, men inte varit dit i år.


 

Tyvärr försvann stigen och min tänkta svampplats för skogen fanns inte kvar.

 

   

Det blev tid för lite pinnbus när svampen inte fanns.

 

 

Frostvaxskivlingen är för liten att plocka tycker jag, även om dom ofta är fräscha eftersom dom kommer efter frosten, så dom är sällan maskangripna.

 

 

En gigantisk fjällig taggsvamp. Jag har nyligen läst att de ska gå att äta, även om jag lärt mig att man inte kan det.

 

 

"Nu går vi till bilen!"  Triss knallar målmedvetet före.

 

 

En och annan björk har fortfarande guldgula löv, men de flesta börjar bli kala nu.

 

Idag har jag äntligen klippt gräset, det var både högt och frostigt, för i morse var de -1,2 grader.

 

 
 
paula

paula

19 oktober 2018 22:25

Krya-på hälsning till Berra. Jag har ju beställt mediciner för en vecka sen som inte kommit fram. Det är första gången det inte funkar, så trist. Trevlig helg till er/kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

20 oktober 2018 16:21

Dålig stil med medicinen, speciellt om du är utan. Det gäller att ligga före.
Jag ska just be apoteket ta hem en ny medicin till Maya som kanske kan hjälpa mot hennes klåda. Den kostar 1.000 kr, men det är det värt om den hjälper.
Trevlig helg till dig också!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

20 oktober 2018 11:13

Hoppas att Berra snart mår bättre så att ha orkar gå med dig i skogen.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

20 oktober 2018 16:18

Han går för det mesta med i skogen,trots att han mår dåligt. Idag t.ex
Ha en skön helg du me!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards