Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Orkar jag mer?

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2014 16:38

Nu orkar jag snart inte med allt extra arbete och all extra enegi som jag måste lägga ner på saker som inte fungerar.

Har varit i Borlänge i spöregnet flera timmar, men utan att få nånting uträttat.


På Specsaver kom dom fram till att det i alla fall var bäst att göra en ny synundersökning innan jag tittade på andra glasögon. Fick tid till måndag e.m kl 14.


Så skulle jag köpa vanligt brunt omslagspapper på rulle, eftersom jag skickar ganska mycket paket så går det åt en hel del.


Döm om min förvåning när det inte fanns på ett enda ställe, bara glassiga presentpappersrullar. Jag kollade på Dollar Store, Ö&B, Clas Ohlson, Jula, Bokia på Kupolen och på IKEA. Otroligt, finns det inte en enda människa som har behov av sånt papper mer än jag??


Inte vill jag påstå att jag blev gladare när jag kom hem. Fortfarande ingen telefon kl 16.30


I brevlådan låg en stor försändelse från Telenor. Äntligen returpåsarna tänkte jag, men återigen så fattar dom uppenbarligen inte den enklaste sak. Det var bara EN påse i. Frankerad för 1 kg.

Men jag har uttryckligen gång på gång sagt att dom måste skicka två påsar för dom två paketen (en telefon och en antennförstärkare) ryms inte i en påse, dessutom väger de mer än 1 kg tillsammans


Jag orkar varken ringa Telia eller Telenor just nu, för att dessutom få vänta i evigheter på att komma fram.


Dessutom fick jag ett brev med påminnelse från Telenor om en redan betald faktura, strax efter ett SMS att påminnelsen var fel. Är det bara lallare som arbetar där?


 
 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

9 oktober 2014 17:30

Håll ut - nu kan de bara bli bättre. Gå och lägg dig på soffan, snurra ett varv och ta nya tag på rätt sida så att säga...:)
Vissa dagar är speciella, ibland i tråkiga saker ibland i roliga, de e livet.
Brunt papper finns hos Biltema o jag har köpt på ÖB oxå, de vet jag bestämt. Varför papper, varför inte färdiga kartonger, alltså de kändes smidigare för mig men kanske inte för dig. Är de redan använda kartonger är de ju bara att ta en svart penna o dra över text som finns, så gör jag. Bara en tanke....
Ta de piano nu - allt löser sig.
Kramiz

http://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

9 oktober 2014 17:57

Jag satte mig och spela Word Feud och lyssnar på en bok.
Kartonger har jag hur många som helst och återanvänder, dom slösat jag inget papper på, dom får se ut som dom gör. Men när jag skickar dukar och sånt som ska gå för så lågt porto som möjligt så blir det papper.
Jag har också köpt pappersrullar på Ö&B tidigare, även på Dollar Store. Tack för tipset om Biltema.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

9 oktober 2014 18:08

Oj, då ingen telefon idag heller och en massa andra motgångar också. Undra på att du blir frustrerad.
Ha en fin kväll i alla fall.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

10 oktober 2014 07:41

Nu är jag så less, så jag orkar inte ens ringa och bråka just nu. Jag väntar till efter helgen.
Kram

 
Cici

Cici

9 oktober 2014 19:50

Blir trött bara av att läsa om dina motgångar. I morgon är en annan, och förhoppningsvis en bättre, dag.

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

10 oktober 2014 07:40

Ja, man kan ju alltid hoppas.

 
Ingen bild

Marianne

10 oktober 2014 12:36

Köp pappersrulle på Byggvaruhus, sånt man har när man målar, billigt och bra. Nu är det du som slutar byta teleoperatör.

Kicki Fredlund

10 oktober 2014 16:58

Det pappret är lite i grövsta laget för att slå in mindre paket.
Jag lovar, jag ska aldrig byta telebolag igen.

 
Ingen bild

Bosse i Värmland

12 oktober 2014 11:14

Hej Kicki! Brunt omslagspapper finns i stor sortering hos Office Depot. Kolla på nätet på deras hemsida. Butikerna närmast Dig är Falun och Västerås. Hoppas allt är bra med er.

Kicki Fredlund

13 oktober 2014 11:51

Hej Bosse! Det var länge sen.
Tack för tipset!
Har du trattisar kvar så du klarar dig?

 
Ingen bild

Bosse i Värmland

13 oktober 2014 21:51

Om Du har trattisar eller gul trumpet till övers så köper jag gärna. Jag ringer Dig. M v h! Bosse

Kicki Fredlund

15 oktober 2014 09:44

Torkade trattisar har jag gott om, sämre med trumpeterna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards