Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 3 oktober 2014 21:08

I morse fick Berra ta bilen själv, för han skulle vara på Avesta lasarett redan kl 8 på morgonen och ta prover som skulle ta ett par timmar. Lagom till 11-kaffet var han hemma igen.


Sen skulle vi sticka till skogen och plocka trattisar, men först fick jag ringa till Tele2, där har Berra sin mobil, han hade slagit in fel pinkod, hade väl kommit åt fel knapp så telefonen blev låst. Jag tror det har gått troll i våra telefoner. En PUK kod måste till och den kunde man bara få om man ringde till Tele2.


Väntan blev den här gången 45 min, men då ringde dom upp, så jag slapp iaf sitta och vänta i telefon, men vi blev en timme sena innan vi kom iväg till skogen.


 

Det var inte så mycket trattisar som jag hoppats på i den skogen vi var i, men vädret var strålande så det gjorde inte så mycket. Det blev ändå dryga 10 liter att rensa till kvällen.


Berra och Skorpan går inte lika länge som jag i skogen, dom går till bilen medan jag och dom andra hundarna förtsätter nån timme till.


 

Busfian Maya börjar bli en stor hund nu.


När vi kom hem och jag tog in posten så fanns där fanns ett brev från Telenor daterat 27 september.

Där beklagade dom att jag sagt upp min mobil, trots att jag hade bindningstid kvar.

Ramsan jag svor lämpar sig inte för tryck.


Ringde upp, fick vänta 32 minuter innan jag fick en kille i luren, han var lika trevlig som övriga och beklagade att jag fått det brevet.

Han erkände att hela ärendet jag haft med dom var uselt skött. Jag skulle slippa betala nästa månadsfaktura. Men när jag sa att jag inte nöjde mig med den summan efter allt besvär jag haft, så ökade han budet till 700 kr (från 300 som jag blivit lovad tidigare). Det var den högsta summa han hade befogenhet att ge.


Det återstår att se om det här var slutet på historien.


Det var även ett brev från Telia där dom bekräftade min beställning på telesvar. Dit får jag ringa i morgon, för jag har inte beställt nåt telesvar till telefonen (den som jag inte ens har i dagsläget).


Tur att jag redan är gråhårig, annars hade jag blivit det nu.


Appropå hår, så var vi i Borlänge igår och och klippte oss. Nytt svenskt rekord i snabbklippning tror jag. Frissan klippte mig och Berra på 25 minuter, då hade hon dessutom tvättat mitt hår också!


Ha en skön helg, hoppas solen lyser över oss!

Av Kicki Fredlund - 3 oktober 2014 08:16

Jag tror jag blir galen på dessa telefonbolag.

Konstaterade att vi är utan hemtelefon sen den 28 september. Den sas upp 28 augusti av Telenor, (en månads uppsägning)


Att sen inte Telenor ångrat detta till Telia, trots flera påstötningar är för jävligt.


De två veckornas testtid, som jag dessutom ångrade redan efter ett par dar, eftersom det inte fungerade med deras bredband här, är fortfarande inte avslutat från deras sida.

Bredbandet är avslutat, men hemtelefonen (som jag dessutom inte har använt), väntar fortfarande på ett avslut.


Jag vet inte hur många timmar jag suttit i telefon och pratat med både Telenor och Telia.

"Väntetiden är 24 minuter din plats i kön är 98"   


Igår kom droppen, jag var så arg så det finns inte ord.


Jag ringde till Telia och frågade varför telefonen var avstängd, då visade det sig att den som jag pratade med för två veckor sen inte hade tagit kontakt med med Telenor för att  dom skulle släppa telefonnumret! Det fanns inte ens en notering om det.   


Ringde till Telenor och undrade varför inte "ångrapåsen" kommit, som skulle kommit förra veckan.

Killarna jag pratar med  är så artiga och ber om ursäkt, men faktum kvarstår. Den högra handen vet inte vad den vänstra gör. Det visade sig att ingen tagit kontakt med Telia för att ångra mitt abbonemang.


Jag har inte kunnat skicka tillbaka telefonerna som Telenor skickat (som jag inte skulle ha), för de måste skickas i en speciell påse (som dom skulle skickat för två veckor sen).


Nu kommer det värsta: "Vi skickar påsen så den kommer nästa vecka, sen ska det gå två veckor innan vi kan släppa telefonnumret, för telefonerna måste ha kommit tillbaka först". Sa killen som jag pratade med igår.


Nu gick jag verkligen i taket. Det är ju inte jag som gjort fel, det är hela tiden Telenor som inte jort det dom skulle. Sen jag skällt ut stackarn efter noter, så försvann han och pratade med nån chefsperson, kom tillbaka i luren och sa att dom skulle göra ett undantag och släppa telefonnumret genast.


Ringde igen till Telia. På måndag ska jag få telefonen inkopplad igen, det tar alltid minst tre arbetsdagar. Det är också otroligt, det borde gå att göra på en gång, eftersom Telenor släppt det.


Det är fullständigt otroligt att det är kunden som ska ligga i som en iller, och vara tvungen att hela tiden kolla att saker blir gjorda.   


Jag har ju inte direkt svårt för att prata, men man undrar ju om dom har för vana att lura "gamlingar", som inte kollar upp så noga.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards