Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2014 11:24

Tro inte att telefoneländet är avslutat än.


Idag skulle Telia återinkoppla vår hemtelefon, men för säkerhets skull ringde jag och kollade när telefonen inte var igång kl 9.


Den här gången fick jag höra att dom först måste ha en fullmakt från mig att det var OK att jag flyttade tillbaka till Telia från Telenor.


Men för he...e, varför har ingen sagt det tidigare, varken killen jag pratade med den 22 sept, han som skulle ordna allt, men som inte ens noterat att jag ringt.


Den jag pratade med i torsdags sa inte heller ett ord om nån fullmakt, sa bara att det skulle ta tre arbetsdagar innan vi får telefonen inkopplad, alltså idag.


Den jag pratade med idag sa även att fullmakt var skickad per brev 1 okt, men det enda dom skickat den 1 oktober var en bekräftelse på beställt telesvar. Nåt som jag inte alls beställt.


Efter lite bråk från min sida (inte så lite heller faktiskt), så fick jag avge en muntlig fullmakt, som spelades in. Så nu dröjer det tre arbetsdagar från nu innan vi får tillbaka telefonnumret och kan nyttja telefonen igen. Den som lever får se om vi har nån telefon på torsdag.

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2014 07:59

Jag kom faktiskt iväg på trav igår. Dessvärre hade Berra en skitdålig dag, så han blev kvar hemma.


Inget regn blev det heller, tvärtom ett milt väder, med en och annan solglimt.


 

Maya fick följa med som enda hund, för egen social träning. Här hälsar hon på Marres lillhusse Kasper.


Jag träffade Lena på publikplatsen, hon bjöd på medhavd fika i sin bil.


Jag spelar ju inte längre på trav, men tänkte att eftersom jag ändå var där så kunde jag sätta en tjuga på nån häst. Nr 1 i första loppet, eller avdelningen om det är V5, eller V75. är ett favoritnummer, så jag spelade in en vinnare i första loppet, när jag satte tjugan på nr 1. Fick tilbaka 81 kr  


 

Lena hade två av sina barnbarn med sig och här blir en av dom ordentligt pussad av Maya.


 

Maya har inte börjat röka, men hon fick en tuggpinne av Lena.


 

Lindas storvuxna 2-åring Åskar klarade kvalloppet galant på en 1.22 tid.


På hemvägen stannade jag till på en skog för att plocka lite trattisar, men det blev ett ytterst magert resultat, då flera varit där innan.

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2014 07:47

 

Om man kan kalla en väska för gosig, så är den här det, med sina gosiga frallor på.

Jag fick den i present av Linda när vi träffades på Rommetravet igår. Det är Lindas uppfödare av hennes "flattar" som sytt den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards