Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2014 22:19

Det var faktiskt igår som Maya och hennes syskon blev 8 månader.


Jag bara väntar på att hon ska lugna ner sig en smula, det är så otroligt mycket fart (och sattyg) i den hunden.


 

T.o.m när dom sover, så är det bus i ögonen på henne direkt som hon vaknar.


 

Här har hon gnagt frenetiskt på sitt tuggben och slocknat nästan med benet kvar i munnen.

Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2014 11:30

 

Maya var ivrig att få komma ut och kissa..

 

Eftersom det regnade kraftigt, så trodde jag att hon skulle vara ivrig på att få komma in också, men tydligen var det alldeles för spännande på marken bland syrenbladen. Kanske nån daggmask som kommit fram i regnet.

Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2014 10:50

Vädret är lika eländigt idag, som jag känner mig i ryggen.


Regnet vräker ner, det ska visst pågå hela dan, så hundarna får nog inte mycket till promenad idag.


 

Framsidan börjar likna en plaskdamm.


Nu har jag ont både i nacken, bröstryggen och ländryggen. Njurbältet hjälper mig att hålla mig upprätt.


Jag som hade räknat med att på allvar börja höststäda i trädgården, eftersom vi hade nattfrost i lördags, så är det nu slut på alla blommor och krukorna ska tömmas. Dalhiaknölarna räddas till nästa år (om det går).

 

Igår drog jag upp pelargonerna ur två lådor på altanen, rensade ur dom och skulle göra dom klara för vinteförvaring, men ryggen sa stopp redan där, så jag fick lämna jobbet halvgjort.


 

Berra har under flera dagar (med vilodagar emellan) sågar ner pilen i hörnet, som växt sig alldeles för hög.

Jag vet varken om det är OK att såga ner den den här årstiden eller hur det blir när man sparar en del av stammen.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards