Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 8 oktober 2014 17:24

Regnet upphörde faktiskt fram på dan, så vi tog hundarna och åkte till skogen som vanligt.


 

Sen hundarna rusat av sig det värsta, så fortsatte Triss att förfölja mig när jag hittade svamp. i tron att hon skulle få godis, men tji fick hon, medan Jolly som vanligt visade på det ena stället efter det andra.


Det är inte svårt att få ihop sina 10 liter som korgen rymmer när Jolly är med.


Efter en timme, när korgen var full och jag skulle gå tillbaka till bilen (en knapp km dit) då kom regnet, det hade småregnat lite innan, men nu kom en rejäl skur, så det var en himla tur att jag tagit på mig regnjackan, men jag blev jätteblöt ändå.


Berra och Skorpan, som var betydligt närmare bilen hade inte brytt sig om att gå dit när regnet kom, så dom blev båda som dränkta katter.


På f.m kom Elga, lagom till fikat. Jag fick älgfärs av henne som tack för att jag hjälpte henne med en sak. Den älgfärsen blev till fantastiskt goda biffar med tillhörande kantarellsås, som vi just har ätit med ett glas rött till. En del av rödvinet hamnade i såsen, med syltade trattkantreller som grädde på moset kunde det inte bli bättre.


Det är synd att jag inte gillar att laga mat, för jag kan bara jag vill.   



Av Kicki Fredlund - 8 oktober 2014 10:11

Regnet vräkte ner när jag vaknade i morse. Det började närma sig 40 mm i regnmätaren.

Ingen kyla alls, det var nära 11 grader varmt kl 7.


Tur att det bara duggregnade igår, när jag var till skogen och plockade trattisar.


Jag har sovit ovanligt bra i natt, kanske för jag tog värktablett för ryggen innan jag gick och la mig.


Jag skulle ta kort på hundarna i skogen igår, men bilderna med mobilen blev helt kassa. Jag vet inte om jag kommit åt nåt och ändrat nån inställning.


 

Jolly strosar som vanligt runt och letar svamp åt mig, hon hittade ett par riktigt bra ställen som jag inte skulle hittat själv, för jag tänkte inte ens gå åt det hållet.


 

Jag undar om det egentligen är så att Triss är väldigt intelligent, trots att jag brukar säga att hon bara är en vacker bimbo.

Jag har vid flera tillfällen försökt få henne intresserad av att visa på trattkantarellerna. Jag har visat henne svamp och gett godis när hon luktat på dom.


Vad som hänt är att när hon ser att jag stannar upp och plockar, så kommer hon för att få godis!  

Hon tycker alltså att det är jag som ska visa henne var svampen finns och ge godis när jag hittat den



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards