Alla inlägg den 27 juli 2023

Av Kicki Fredlund - 27 juli 2023 09:41

Igår fick vi fikabesök av bloggvännen Anki från Finspång.


Hon hade varit och besökt en annan bloggvän (och vän) Paula i Falun och var på väg till Örebro för ytterligare besök.


 

Det är trevligt att kunna träffa sina bloggvänner i det verkliga livet. Det var tillräckligt varmt för att sitta ute på altanen.

 

Natten har varit lugn, jag har haft full koll på Onyx och hennes son. Jag sover en timme itaget, om inte valpen piper, för då blir det ytterligare lite mindre sömn.


Onyx har hässjat mycket, om det beror på att hon har ont vet jag ju inte. Jag har lagt kylfilten på henne, men då måste jag kolla extra noga så den inte faller ner på valpen.


Valpen är jättepigg och duktig på att ta sig fram till "mjölkbaren", valpar brukar ju gå ner något i vikt direkt efter födseln, men det gäller inte den här killen som ökat 15 g sen igår.


Jag har kommit till P i alfabetet på mina kullar (jag hade aldrig någon kull på A, utan började på B). 


Det ska ju vara namnet på en travhäst, nu eller tidigare levande.


Jag har fått en del förslag, Propulsion, Power (det kunde ju passa på den här killen), Permit (men han var ju fux, så då borde det varit en gul valp).


Kanske någon har nåt förslag?


Nu borde jag gå ut och klippa gräs, men jag avvaktar nog till efter f.m.-fikat I morgon får jag nog ställa in mig på att baka bullar för de är helt slut i frysen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards