Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Kicki Fredlund - 19 juli 2023 09:31

Det har blivit lite klent med bloggandet, som det ofta blir på sommaren.


Förra tisdagen var jag till Falun och klippte mig hos min valpköpare som har en kullsyster till Maya, Hedda.

Jag har inte träffat dem sen innan pandemin, men Hedda blev överlycklig att återse sin gammelmatte. Där fanns även Selma, som är lillasyster till Onyx då Pju är mamma.


Jag fattar inte hur jag kunde vara så klantig att jag inte fotade något alls.


Jag har klippt gräset på baksidan förra veckan, skulle göra det igen idag, men igår kväll kom Imer med sin stora åkklippare och klippte, så jag behöver bara klippa framsidan idag.


Det har stormat ett par dagar, men mojnade igen igår. I stället regnade det skurvis.


När det blåste som värst låg vassen i sidled och björkarnas grenar likaså.

    

Men det hindrade inte Onyx att testa vågorna.

 

   

I går blev det färd till skogen för blåbärsplockning. Det var gott om dom, men oj så små.

 

På förmiddagen igår var vi till veterinär i Avesta och röntgade Onyx lilla mage. Tyvärr var det inget glädjande besked.


 

En enda valp, det hade varit bättre med ingen alls. Nu blir jag tvungen att hitta en veterinär som kan snitta ut valpen nästa vecka. Risken att Onyx inte klämmer fram den själv är för stor.


Åter blir flera valpköpare, som redan väntat ett år, utan valp den här gången också.


 

Vi tröstade oss med dyrt fika vid Dalahästen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards