Alla inlägg den 13 juli 2023

Av Kicki Fredlund - 13 juli 2023 09:46

Igår fick jag städa lite, med dammsugning och annat, för idag kommer efterlängtat besök av Emelie med familj.


Dagarna går utan att det händer nåt speciellt.


I tisdags var vi ändå i Falun (kände du att jag tänkte på dig Paula?) Jag klippte mig hos Zarris. Idiotiskt nog glömde jag alldeles att ta kort. 


Där i Saris salong fanns ju både Mayas kullsyster Hedda, som blev överlycklig när hon kände igen mig, och Selma som är lillasyster till Onyx ur Pjus andra kull.


Igår var vi och handlade, jag lyckades tappa de billiga läsglasögonen, troligen på Lidl. Jag måste ha glasögonen med mig i fickan för att kunna sätta på mig när jag ska läsa en prislapp.


Det gjorde ingenting för glasögonen (dom är ju så billiga på DollarStore), men det var synd på fodralet de låg i.


För en stund sen dunsade det till i altandörrens fönster, en stackars fågel hade flugit in i glaset.


 

Jag tog upp den lilla kraken, vars hjärta pickade vilt.

 

 

Jag satte den på altanräcket, förhoppningsvis hämtar den sig. Jag är urusel på fåglar, men tror att det är en pilfink.

 

Häromdagen klippte jag gräset på baksidan, det gick riktigt bra, även om maskinen fick kämpa på sina ställen för att ta sig igenom partier med längre gräs.


Nu är det tre veckor sen starroperationen, så jag tror inte jag har några restriktionen längre av vad jag inte får göra.


 

Nu när jag gick ut på altanen så flög den lilla fägeln iväg, det såg ut att gå bra, skönt!

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards