Alla inlägg den 25 juli 2023

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2023 20:20

Eftersom jag varit på utställning både lördag och söndag så fick jag sätta lite fart igår för att hinna det jag skulle göra tills Cissi, Martin och Ludwig skulle komma på sen e.m


Det blev ut med mattorna, som Berra hjälpte mig att skaka, sen dammsuga och plocka undan lite.


Eftersom, hundarna inte fått några promenader under helgen, så åkte jag till skogen för att plocka lite blåbär också.


Jag tittade också efter svamp, men det fanns inte tillstymmelse till några.


 

Onyx trivs i blåbärsriset, här full med spindelnät i ansiktet.

 

 

Jag gjorde en köttfärssås på älgfärs (tack Gabbi), till kvällens paj.

 

 

Gjorde kubbar..

 

 

och en hallonkaka. Årets första hallon, som Berra plockat medan jag var i skogen och plockade blåbär.

 

 

Det blev bara en full bärplockare, som jag rensade medan hallonkakan var i ugnen.

 

Vid 5-tiden kom "göteborgarna". 

 

 

Vädret var tillräckligt varmt för att duka ute på altanen.

 

Jättetrevligt att även Ludwig följt med.

 

 

Cissi, så otroligt duktig på att sy, det är inte bara hennes barnbarn som får sina kläder sydda. Hon syr även en hel del kläder till sig själv, t.ex den här fina blusen har hon sytt och jeansen fick matchande kilar insydda när byxorna blivit lite för trånga.

 

 

Idag fick de ställa upp sig på gruppbild innan de åkte vidare. Deras vecka fortsätter till vänner, barn och barnbarn runt om i Dalarna.

 

Jag fick nästan jaga iväg dem, för jag hade veterinärtid för Onyx till kl 13 och behövde åka kl 12.


Jag skriver mer om det i ett senare inlägg.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards