Alla inlägg den 8 februari 2022

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2022 16:58

Det är så skönt att vi har så lite snö den här vintern.


Det är vitt på backen, men jag har inte behövt skotta nån snö. DEn enda gången det behövdes så var Peter här och fixade det.


När det dessutom är perfekt väder med sol och nära nollan på termometern, så kan t.o.m jag stå ut med vintern.


   

Igår blev det promenad med hundarna i Tjärnan, efter att vi varit i Hedemora och handlat.

 

Idag blev det sparktur på isen. Berra har haft en extremt dålig dag och mest legat till sängs. Troligen biverkningar av cellgifterna han får.


     

Det är mycket bus och bitande i varandra när jag släpper lös dom, när vi kommer fram till sjön.

 

 

Men hemåt är det koppel på som gäller. Trots att det inte är nån snö, så är stigen genom parken så isig att det går att åka spark även där.

 

 

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2022 10:02

Dags för mallen till den sjätte omgången av SELFIE, tolv "nyckelord" och svaren hänger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o s v. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du har lust med! 
Det är som vanligt Klimakteriehäxan som bjuder in.
 

1. Min hobby: Hundar och hundutställningar.

 

2. På huvudet: Regnhatt, jag äger i alla fall en. 

3. Tidsfördriv: TV gärna frågesporter och deckarserier.

4. Dryck: Vin. 

5. Bok jag aldrig glömmer: När bergen sjunger.

   

6. Älsklingsmat: Revbensspjäll gärna marinerade

7. Häftig person: Leif GW Persson

8. Dit längtar jag: Naturen, förmånen vi har att kunna vistas i den.

 

9. Plagg jag avskyr: Nättunna strumpor

10. Lagar aldrig: Renskav

11. Pasta: Vegetarisk 

12. Alltid i frysen: Kål (vitkål)


Häng på! Du tolkar naturligtvis nyckelorden på ditt eget sätt, med spelrum för alla fantasifulla infall! Man har som bekant inte roligare än man gör sig. Svaren hämtar du helst inte via Google utan letar upp dem inuti dig själv (det heter ju inte SELFIE utan anledning!)

När du svarat lägger du in en länk här i min kommentarsspalt så att alla kan hitta och läsa! Så klarnar bilden av dig lite grand. Kanske får vi nya bloggbekanta eller veta nytt om gamla? Välkommen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards