Direktlänk till inlägg 8 februari 2022

Ordselfie nr 6

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2022 10:02

Dags för mallen till den sjätte omgången av SELFIE, tolv "nyckelord" och svaren hänger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o s v. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du har lust med! 
Det är som vanligt Klimakteriehäxan som bjuder in.
 

1. Min hobby: Hundar och hundutställningar.

 

2. På huvudet: Regnhatt, jag äger i alla fall en. 

3. Tidsfördriv: TV gärna frågesporter och deckarserier.

4. Dryck: Vin. 

5. Bok jag aldrig glömmer: När bergen sjunger.

   

6. Älsklingsmat: Revbensspjäll gärna marinerade

7. Häftig person: Leif GW Persson

8. Dit längtar jag: Naturen, förmånen vi har att kunna vistas i den.

 

9. Plagg jag avskyr: Nättunna strumpor

10. Lagar aldrig: Renskav

11. Pasta: Vegetarisk 

12. Alltid i frysen: Kål (vitkål)


Häng på! Du tolkar naturligtvis nyckelorden på ditt eget sätt, med spelrum för alla fantasifulla infall! Man har som bekant inte roligare än man gör sig. Svaren hämtar du helst inte via Google utan letar upp dem inuti dig själv (det heter ju inte SELFIE utan anledning!)

När du svarat lägger du in en länk här i min kommentarsspalt så att alla kan hitta och läsa! Så klarnar bilden av dig lite grand. Kanske får vi nya bloggbekanta eller veta nytt om gamla? Välkommen!

 
 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

8 februari 2022 11:26

Har också en regnhatt, funkar bättre än paraply! Lagar och äter gärna renskav, gillar rödvin som du. Och hundar, förstås. Kul att du är med!

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

8 februari 2022 11:56

Men jag använder inte min regnhatt, sätter upp regnkappans kapuschong i stället.
Det är kul att vara med.

 
Ingrid

Ingrid

8 februari 2022 13:52

Kul att läsa din selfie Kicki!
Nu ska jag se om jag kan lyckas få till nr 6 jag också.
Kram,, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 februari 2022 14:01

Det är kul att försöka hitta svar, som även är sanna, på varje fråga.
Men jag ser att jag missade sista frågan, jag tog kylen i stället för frysen, men kål kan stämma ändå, men inte vitkål, snarare broccoli där.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

8 februari 2022 14:00

Din hobby var inte så svår att gissa 😊
Regnhatt låter gulligt på huvudet.
Du är som jag frågesport, deckarserier o så gillar jag tävlingar också.
Vin – har ju aldrig varit någon älskare av det o nu är jag helnykterist under behandlingen 😊
Jag kan bara nicka o hålla med i dina svar 6,7 och 8.
Men Nättunna strumpor vet jag inte redigt vad du menar 😊
Pasta äter jag vanlig hederlig och någon kål har jag aldrig haft i frysen.

Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

8 februari 2022 15:28

Du dricker inte vin, men jag minns när du samlade på vinkorkar. Vad blev det av dem, gjorde du en tavla eller?
Nä nån vitkål har jag inte i frysen, en miss av mig, men annan kål finns där i olika grönsaksblandningar.
Kramiz

 
Anki

Anki

8 februari 2022 15:05

Ny vecka och nya svar ... såå roligt att läsa dina svar och även alla andras som är med :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 februari 2022 15:26

Ja, de här selfisarna tycker jag är ganska kul att hitta svar till.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards