Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Kicki Fredlund - 2 februari 2022 16:23

Jag bakade i morse. Men då tog tålamodet slut med den nya spisen, vars ugn gräddar ännu sämre än den gamla.


 

Kakorna blev ganska OK, även om de behövde både längre tid och varmare ugn än vad som är normalt.

 

 

Men bullarna är en katastrof, brända i kanterna på plåten och helt utan färg mitt på.


Jag har ringt till affären och reklamerat idag efter att jag bakat. Om jag hade reklamerat samma vecka som den köptes så hade jag fått en ny spis. Men då hoppades jag att det bara var för att jag var ovan vid ugnen.


Nu skickar dom hit någon som får byta ut felande komponenter, så jag får väl avvakta.


Idag har vi grattat ett barnbarn, men inte med någon resa till Järbo. Elvira fyller 15 år.


Förra veckan testades hon positivt för corona så vi håller oss borta. Det är otroligt många som vi känner, både bland vänner och familjen, som  testat positivt. Bl.a Emelie och Henric i Göteborg och barnbarnsbarnen i Gagnef. 


Det var -12 grader i morse, men med solens hjälp var det -7 när jag och hundarna tog en sparktur på sjön på eftermiddagen.


Jag hade lilla fickkameran, för att slippa ta av mig vantarna hela tiden, när man fotar med mobilen. Men det är uppenbarligen nåt fel på den kameran, för det är ljusa fält i bilden och skärpan är kass på samma ställen.


Maya har varit iväg ända fram till slogboden, men kommer nu rusande när jag är på väg bort från henne.

 

 

Onyx höll sig närmare mig.


   

Vi var över till andra sidan sjön, men fick lämna kvar sparken på isen, för det är inget sparkföre i skogen.

 

   

Sen är det bara att vända och sparka tillbaka igen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards