Direktlänk till inlägg 8 februari 2022

Skönt att vi har så lite snö.

Av Kicki Fredlund - 8 februari 2022 16:58

Det är så skönt att vi har så lite snö den här vintern.


Det är vitt på backen, men jag har inte behövt skotta nån snö. DEn enda gången det behövdes så var Peter här och fixade det.


När det dessutom är perfekt väder med sol och nära nollan på termometern, så kan t.o.m jag stå ut med vintern.


   

Igår blev det promenad med hundarna i Tjärnan, efter att vi varit i Hedemora och handlat.

 

Idag blev det sparktur på isen. Berra har haft en extremt dålig dag och mest legat till sängs. Troligen biverkningar av cellgifterna han får.


     

Det är mycket bus och bitande i varandra när jag släpper lös dom, när vi kommer fram till sjön.

 

 

Men hemåt är det koppel på som gäller. Trots att det inte är nån snö, så är stigen genom parken så isig att det går att åka spark även där.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

8 februari 2022 17:24

Det ser verkligen behagligt ut med sol och lite blå himmel, sol och lite lagom vitt på backen. Bra att det går att åka spark dessutom.
Hoppas att Berra snart piggnar till!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

8 februari 2022 17:31

Ja nu har det varit några fina dagar.
Berra har mått skit även tidigare när han fått sina cellgiftsbehandlingar.
Nu är det bara att hoppas att han svarat lika bra den här gången som tidigare, för då kanske det inte behövs så många fler sprutor.
Kram

 
Anki

Anki

9 februari 2022 07:22

Visst är det härligt att slippa snön!
Härliga bilder!
Hoppas Berra mår lite bättre idag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

9 februari 2022 08:55

Ja, det räcker så bra att det är lite vitt på marken, så det inte är så mörkt.
Berra verkar må bättre idag, han sitter i alla fall och tittar på OS och han har fixat frukostdisken, som ligger på hans ansvar.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

9 februari 2022 13:07

Trodde man älskade snö o kyla när man bor i norra Sverige - de var fel :)
Vi har sällan så mycket snö, nu är det helt bart o har varit ett tag. Regnat en del så man ser i hästhagar och diken att det är väldigt blött i marken. Vi ligger på plus sidan, ingen sol under lunchpromenaden men skönt ändå. Så gulliga de är hundarna, kul verkar de ha också.
Varje gång jag ser bilder på din spark blir jag påmind om att jag måste hämta den jag fick av grannen :)
Hoppas Berra kryar på sig, lider med honom. Hoppas han kan sova så han slipper bara ligga o må dåligt.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 februari 2022 11:04

Där vi bor räknas som mellansverige, så det är inte så långt norr ut.
Nu kan det vara slutsparkat för min del, för nu är det väldigt milda dagar. +5 grader i går.
Berra blir självklart ganska knäckt av att må så dåligt för det mesta. Mår han inte illa, så har han alltid sin värk.
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards