Direktlänk till inlägg 12 september 2022

Utställning i Gimo igår.

Av Kicki Fredlund - 12 september 2022 12:23

Igår fick man ingen sovmorgon. Redan 04.15 klev jag ur sängen och halv 6 var jag i Hedemora och plockades upp av Gabriella.


I Gimo var det ett perfekt väder för hundutställning, i alla fall för hundarna. Själv frös jag lite från början.


Förutom Falcon (Travarens On Gard) var även Nina och Morris (Travarens Opal) på plats.

Båda fick exelent, liksom de allra flesta hundarna för den irländske domaren James Brynes. 


 

Morris

 

   

Agneta med sin juniortik Frenchis Yrsa som blev 3:a Bästa Tik.

 

Giselas valp var för ung för att ställas ut, men söt som en liten karamell.


Maya blev åter Bästa Veteran, den här gången i konkurrens med ytterligare en veterantik, som också fick exelent med CK.


 

Domaren gav nästan identisk kritik till alla hundar, jag läste flera kritiklappar.

 

Det retar mig kolossalt att SKKs utställningar, det här var andra gången för oss, inte ger rosett till Bästa Veteran. Det är så dyrt att ställa ut, så det är det minsta man kan begära att vinnarhundarna får sin rosett gratis.


Lika illa är det att inte få en katalogutskrift av sin ras. Jag har lyckats några gånger, bl.a igår då en vänlig kvinna på sekretariatet gjorde ett undantag när jag bad om det.


Att dra ut katalogen kl 7 på morgonen när den släpps på nätet, det hjälper inte många, då har man ju oftast redan åkt till utställningen

 

 

I natt var igelkotten på besök igen, den har inte varit här på ett par nätter. 

 

Jag är glad för varje frostfri natt, så man kan få njuta av blommorna ett tag till.



 

 
 
Ingen bild

Ann-Marie

12 september 2022 18:01

Apropå igelkottar. Jag använder gamla kupolgrillar att plantera blommor i.
En sådan med avlastningsbord på var sida om själva grillen och en liten hylla under grillen. Idag när jag gick förbiså la jag märke till att det var samlat löv i en hög under hyllan längst ner. Så fint packat med löv, där har en igelkott gjort ett bo för vintern.Genast gick jag och hämtade ett liggunderlag som jag la över hyllan. Nu kommer det inte ner någon regn.eller snö i boet, hoppas bara att kotten tycker att det är ok med lite x:tra support, det är inte alltid de accepterar.
Gotlandshälsningar från Ann-Marie

Kicki Fredlund

12 september 2022 18:18

Hoppas att din kotte blir kvar även sen du bättrat på hans boende.
Jag brukar fundera på var våra kottar ska ta vägen i vinter. Jag har ingen aning om hur snart de brukar gå i ide.

 
Ingrid

Ingrid

12 september 2022 21:51

Så kul att igelkotten fortfarande besöker er och vilka vackra dahlior du har. Vi får verkligen hoppas att frosten låter vänta på sig.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

13 september 2022 08:26

Även om jag bara får se igelkotten på nätterna, så är det jättetrevligt att den kommer och äter här.
Med dagens regniga och blåsiga väder, så blir väl dahliorna förstörda utan frost.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards