Alla inlägg den 5 september 2022

Av Kicki Fredlund - 5 september 2022 11:58

Berra är så pass yr nu att han inte följer med till skogen, men med stavarnas hjälp går han ändå ett varv i byn.


Igår åkte jag därför ensam med hundarna till skogen. Åkte lite längre bort än jag brukar, skulle kolla ett kantarellställe. Tyvärr stod det redan en bil där jag brukar stanna, så jag fick åka lite längre bort.


Så mycket kantareller blev det inte, men blåbär var det gott om.



Maya kollar vad jag har i korgen, medan Onyx "arbetar" med en trädgren.

 


 

Nu är det ingen konst att plocka blåbär när mycket av bladen ramlat av. Hade bara en bärplockare med, men det gick ju också att fylla en bajspåse (dom är är bra till mycket).

 

 

Undrar varför det har markerats med en liten pinne, när det även är markerat på granstammen intill.

 

   

Fler som plockat blåbär. Emelie skickade bild på Ebba från helgen i blåbärsriset i Göteborg.


 

Jag plockade in lite nya astrar.

 

Gjorde kubbar och vaniljhorn. Skulle bakat bullar, men det får bli en annan dag.

 

 

Jag har lagt ut torkad svamp till försäljning på Blocket.


Nu ska jag åka till skogen med hundarna, medan Berra är ute och går lite stavgång.   


I morgon ska vi åka tidigt till Rättvik, där Onyx har fått veterinärtid redan 8.30 för sitt klobrott bl.a



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards