Alla inlägg den 8 september 2022

Av Kicki Fredlund - 8 september 2022 18:45

Det här med tassbandage är inte så enkelt. Onyx tappade redan samma kväll bandaget som blev påsatt på kliniken.


Sen dess har jag satt på två nya.


Igår ringde jag och grattade min bloggvän Ingrid på Gotland, hon fyllde år. Jag har saknat att det inte blev nån resa dit i år, men det har ju blivit så många utställningar ändå.


Så bakade jag bullar, äntligen. Det blev ju bara kubbar för några dar sen.


Hon vispar med tassen när hon går och det tog inte långa biten innan plastpåsen var trasig och bandaget satt ostadigt kvar. Konstig skulla har det blivit på henne här.

 

Onyx la sig i mossan då och då.  

 

När det var ca 200 m kvar till bilen på hemvägen så tappade hon bandaget. Fy attan så tungt det var att bära henne till bilen, trots att hon bara väger 10 kg.


 

Klockan var 01.30 i natt när kotten kom för att äta sin middag.

 

Idag skjutsade jag Berra till VC, han skulle till lab. för blodprover.


Sen åkte vi till Tjärnan, Onyx fick en kort promenad med Berra. Jag plockade en bärplockare med blåbär och hittade även lite gula kantareller.


 

Det är så torrt i skogen och ingen svamp alls. De få rimskivlingar jag ser är oftast snustorra, här brukar finnas massor.

 

 

Dahliorna fortsätter att leverera, hoppas att nattfrosten dröjer länge än.

 

 

Äntligen har rosenskäran börjat blomma, mer än två meter över marken, faktiskt ända upp till entrétaket

 

 

Hallonen sjunger nu på sista versen, men det blev i alla fall varsin tallrik av de jag plockade igår och idag


 

Massor med plommon har vi, jag lyckades plocka några liter innan de föll i marken, för där ligger de flesta tyvärr.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards