Alla inlägg den 1 september 2022

Av Kicki Fredlund - 1 september 2022 10:11

Igår hade jag fått tid på en veterinärklinik i Folkärna, som tittade på Onyx tand och klobrott.


De hade ingen tandveterinärstid förrän en bra bit in i november! Men eftersom klon också behöver tas bort, så kan jag omöjligt vänta så länge. Vill ju inte heller att det ska bli två operationer med sövning.


Men i övrigt kan jag rekommendera Hags Gårdsveterinärer, där jag aldrig varit tidigare, det var väldigt trevliga människor som arbetade där.


   

Vi väntar på veterinären.


Det visade sig att sonens yrkesskola Sjövik bara låg ett stenkast från kliniken, så vi åkte dit och träffade Peter en stund. Tyvärr började det regna, så vi blev inte långvariga där.


På hemvägen hann vi med ett besök hos Gabriella på Hööks, där jag köpte ett nytt halsband till Onyx, sedan hon tappat sitt i skogen. När jag köpte det förra halsbandet (lika dant och på samma ställe) så kostade det 80 kr, nu ca ett halvår senare kostade samma halsband 119 kr, snacka om prisökningar!


Vi åt lunch på Dalahästen, sen gick vi in till El Giganten och köpte den billigaste telefon som de hade till Berra. Han behöver bara en för att kunna ringa och ta emot samtal, eftersom han inte klarar av de nya bildskärmarna så blev det en enkel knapptelefon för 229 kr.


 

Ute på El Gigantens lastkaj, där telefonen lämnades ut (ja inte på kajen då) spatserade en sädesärla.


Sen stannade vi till i Grådö och tog promenaden med hundarna.


   

Hundarna gillar så klart att komma till nya marker ibland.

 

 

Här kan man se att "lilltån" på vänster tass pekar ut åt sidan, det är där klon gått sönder.


I går kväll ställen jag ut mat till kotten vid 21-tiden.


30 minuter senare ser jag detta.


     

En till kotte på väg. 

 

 

Snart stod de sida vid sida och åt.

 

Härom dagen fick jag se en riktig nostalgibild på Face Book.

 

Förr, innan tjejer fick köra i vanliga lopp, så blev man inbjuden till damlopp på olika banor.

 

 

Den här bilden är från Sundbyholm 23 juli 1978. Jag står längst till höger.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards