Direktlänk till inlägg 12 april 2021

Aprilväder av sämsta sorten!

Av Kicki Fredlund - 12 april 2021 09:46

Nämen, fy fanken! Bakslag i vädret av absolut värsta sorten. Tung blöt snö, och vi som ska byta till sommardäck på onsdag.


 

Mer än en dm har det kommit i natt och det fortsätter tyvärr att snöa.

 

 

Att hundarna låg kvar i sin trånga säng, utan att vilja gå ut har jag fullförståelse för.

 

 

I går e.m skulle jag gå en längre promenad med hundarna medan Berra satt hemma och såg trav på TV.


Det började bra, men efter nån km, hade jag oturen att möta människor som också var ute och gick med sina hundar, så jag fick vända tillbaka och ta en annan väg, för dom gick just den slingan som jag var på väg till.


Både Maya och Onyx blir helt döva vid hundmöten, även om dom inget gör mer än att springa dit, så lyder dom dåligt när jag ska ropa dom tillbaka.


 

Maya är mest observant på ljud och kollar ofta i fjärran efter än det ena och än det andra.

 

   

Onyx försöker få loss en gren, men det gick inget vidare.


   

Då testade hon en annan gren, men det gick lika illa.

 

 

Igår började jag lyssna på Tillbaka till Stoningham även den ett tips från Go' Kvälls bokrecensent.

En underhållande feel good bok.


Inte bara vädret gör dagen till en trist dag. Det är även en 5:2dag. Jag vill ha fikabröd till mitt kaffe!


 

Som igår, när vi satt ute i solen på altanen och fikade. Jag hade köpt en sån god wienerfläta med pecannötter, när jag varit och handlat på morgonen.

 

 

 
 
Ingrid

Ingrid

12 april 2021 14:36

Det var inte måttligt så mycket snö ni fått! Jag hoppas att det försvinner kvick igen.
Ha en Glad måndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Anki

Anki

13 april 2021 07:31

Oj ... så mycket snö ni fått - såå onödigt! Hoppas det är borta igen!
De är såå fina dina hundar - älskar bulldoggar - både franska och engelska :)
Boken ser ut att vara något även för mig ... hoppas den kommer som pocket.
Såna där wienerbröd är verkligen goda ... nu dreglar jag nästan!
Önskar dig en bra tisdag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 april 2021 09:12

Ja, fy sjutton! Det kom ca 1,5 dm, en stor del är kvar och det ska visst komma mer idag, men jag hoppas att det blir regn i så fall, för det är ju plusgrader.
Jag vet inte om boken finns som pocket, men författaren Kristan Higgins har skrivit många feelgoodböcker.
Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards