Direktlänk till inlägg 10 december 2020

Inomhusaktiviteter

Av Kicki Fredlund - 10 december 2020 11:58

I det här fortsatt urtrista vädret, idag regnar det dessutom, så får man roa sig så gott man kan inomhus.


Det gäller både för oss och hundarna.


Berra läser eller sover i massagestolen, den går ju att justera i både i rygg och fotläge.


 

Jag har gräddat pepparkakor på morgonen, satte en deg i går kväll.

 

De här pepparkakorna är mkt ljusare i färgen än vanliga. De har smak av ingefära och citron, dessvärre kan man äta dom som godis, för vi tycker att dom är jättegoda.


Lyssnar samtidigt på ljudbok. Just nu Denise Rudbers Ett litet snedsprång.

 

Egentligen gillar jag inte hennes böcker , men tänkte kolla hur hon är när hon provat skriva en deckare.


Men segare bok får man leta efter, det händer ju nästan ingenting som för handlingen framåt. Och då har jag bara två timmar kvar av en nästan 14 timmar lång bok.


 

Igår kväll gjorde jag också en stor sats råkostsallad, det blev nog ca 4 liter. Berra är gillar den jättemycket, så det var lika bra att ta till så den inte tar slut för fort. Den håller dessutom rätt länge i kylskåpet.

 

 

Maya och Onyx roar sig på sitt vis, dom har hämtat "nya" leksaker, som dom inte haft på ett tag, ur plastbacken.

 

 

Men det är mycket som går sönder vid deras dragkamper.


Det blir nog ingen skogsvända med hundarna idag heller. Vi får nöja oss med att gå till sjön.


 
 
Ingrid

Ingrid

10 december 2020 13:13

Så fina pepparkakor du har bakat. Det har jag inte gjort sedan Krister var liten och var med och bakade. En av anledningarna kan vara att jag inte är speciellt förtjust i pepparkakor. Jag blev led på dem när jag jobbade, för där köpte de in pepparkakor i storförpackning och sedan fick man det till kaffet vareviga dag tills långt fram på sommaren.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

10 december 2020 13:16

De här pepparkakorna smakar inte alls som vanliga pepparkakor, de vanliga är inte jag heller speciellt förtjust i, men allt kaffebröd går ner ;).
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

10 december 2020 16:32

Fina frallapepparkakor! Jag bakar inte
julkakor alls, nöjer mig med Nyåkers som i alla fall smakar mer än vad mina skulle göra...

Däremot gör jag långjäst bröd, då slipper man knåda och det blir så gott.

Roligt med ytterligare bbb, snart sjunker Dalarna! :)

Kicki Fredlund

10 december 2020 16:49

Jag hade inte tänkt baka några pepparkakor i år, men ångrade mig, dom är så himla goda. Man kan äta dom som godis.
Jag bakar inte matbröd alls längre, äter just aldrig smörgåsar. Undantaget att jag kan baka vitt bröd när jag gjort jägarsoppan.

Visst är det kul att barnbarnen förökar sig, men nån risk för överbefolkning i Dalarna är det inte.
Emelie och Henric bor i Göteborg och Felix och Kelsey bor i Alingsås.

Jag hoppas att det blir nån ändring på den här förbannade pandemin, så man kan få börja träffas igen.

 
paula

paula

11 december 2020 02:08

Jag har aldrig haft någon hund som gillat leksaker! Okej, Larissa gillade att tugga sönder en o annan leksak, annars har intresset varit lika med noll, utom Loppan när hon löpte o adopterade en leksakskrokodil. Att du ger dig på att baka egna pepparkakor, imponerande! Som det mesta du gör, oavsett om du skulle kunna köpa det till samma pris färdigt. Känner många som dig, ingen är under sjuttio...Jag har några år kvar dit så jag köper det mesta färdigt! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 december 2020 10:16

Unga hundar brukar gilla att leka med sina föremål, och när dom är två så trissar dom varandra till lek.
Sen beror det ju på en själv om man leker med sin hund eller inte.
När jag haft valpkurser och ägaren ska leka med sin hund i belöningssyfte, så fick jag ofta höra "min hund vill inte leka", varvid jag svarat att det kan man lära dom, men det finns så klart hundar som saknar föremålsintresse helt.

Pepparkakorna som jag bakar har inget gemensamt med de jag köper i affären. De här smakar citron, inte pepparkakskryddor.
Så jobbigt är det inte heller, jag delar upp kavlandet på ett par dar för att slippa få ont i ryggen och axeln.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards