Direktlänk till inlägg 2 december 2020

Till Vårdcentralen

Av Kicki Fredlund - 2 december 2020 17:21

Idag hade Berra läkartid på VC kl 11, så vi blev blåsta på vårt 11-kaffe.


Berra har sen han börjat med en ny medicin för ett par månader sen fått värmevallningar i huvudet, illamående och yrsel (värre än vanligt). Obehagliga biverkningar som kan vara orsakade av den nya medicinen


Så nu beslutades att han skulle upphöra med den, ibland blir man tvungen att välja mellan pest och kolera.


Jag var in på Apoteket och hämtade ut olika mediciner för min egen del, som jag hade slut på, eller som läkaren skrev ut nya idag (där sparade jag in 100kr, som annars tas ut när man ringer in om förnyat recept).


Handlade lite på ICA när vi ändå var i Hedemora, även om det inte var så mkt som behövdes, men nu behöver jag nog inte handla förrän i slutet av nästa vecka.


Vi åkte hem med varorna och tog en snabb och sen fm-fika, sen åkte vi till skogen med Maya och Triss.


Vädret var osedvanligt grått och disigt. Men -5 i morse steg till -1 på dan.


   

Mest frost på marken men några få snöflingor föll också.


 
 
paula

paula

3 december 2020 00:18

Hur tänker ni inför julen? Blir det någonting gemensamt med familjen eller firar ni helgen för er själva? Jag lutar åt att stanna hemma, får hoppas det kommer flera jular...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

3 december 2020 09:23

Det blir bara Berra och jag. Vi åker ingenstans och ingen får komma hit.
Att det är jul spelar inte så stor roll, men att inte få träffa barn och barnbarn och även barnbarnsbarn det känns inte alls bra.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

3 december 2020 11:41

Läser i ditt svar till Paula att ni ska jula för er själva och det ska jag också. Barnen vill att jag ska försöka var hos än den ena och än den andra eller att några av dem ska komma hit, för "mamma får inte sitta ensam", men jag har sagt ifrån och hoppas att de respekterar det. Det skulle ju var hemskt om jag skulle orsaka att jag själv eller någon av dem skulle bli sjuka. Nu närmar sig ju trots allt vaccinet.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

3 december 2020 16:46

Nä, hälsan är viktig i vår ålder, så det är ju bara dumt att äventyra den för att det är jul.
Vi kan nog roa oss som vanligt ändå.
Och kommer sen Eva till dig med en liknande julmacka som du fick igår, så behöver du ju inte ens laga julmat ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards