Direktlänk till inlägg 24 november 2020

Inte bara roligt att vara hundägare.

Av Kicki Fredlund - 24 november 2020 14:04

I söndags när vi var ute och spårade såg jag att Maya hade fått ett hornhinnesår på sitt vänstra öga.


Jag hade sett redan på lördagen att ögat rann lite, men då upptäckte jag inget sår.


När jag ringde till veterinären igår, så hade han ingen tid, men i morse direkt när kliniken öppnade kl 8 så fick jag komma dit.


Vi åkte senare till Säter och hämtade ut ögonsalva. Då hade vi först gått promenad i Tjärnan.


 

Såret var varken djupt eller stort, så det borde vara läkt på den vecka som hon ska ha behandling.


 

När vi ändå var i Säter så gjorde jag nåt som jag verkligen inte gör ofta. Jag gick in på Annas konditori och köpte varsin bakelse, som vi nu klämt i oss efter maten. en nåt måste man få kosta på sig i dessa trista coronatider.


På tal om Corona, så pratade jag med yngste sonen igår och jag skulle tro att han fått Covid-19.


Han har varit lite förkyld i ca en vecka, men nu hade han helt tappat luktsinnet. På torsdag har han tid för att bli testad.


Nu i helgen fick himlen ytterligare en hundstjärna, då jag fick meddelande om att Kash fått sluta sina dagar.


 

Detta var nog den sista av mina uppfödda boxrar, som nu är borta. Travarens Kash Pay "Kash", som i nästan 13 år levt ett mycket bra liv hos Nils med familj i Skara. 


En liten brasklapp får läggas in om två av hans kullbröder, som jag helt tappat kontakten med, då ägarna inte svarat på mina förfrågningar (för flera år sedan).



 
 
Ingen bild

Yvonne

24 november 2020 16:36

Tråkigt med ögat, men skönt att det inte var riktigt allvarligt.
Ibland behöver man hitta små glädjeämnen i livet, som t ex en god bakelse!👍

Kicki Fredlund

24 november 2020 17:22

Det är verkligen inte ofta jag köper fikabröd överhuvudtaget, eftersom jag bakar själv, men ibland kan man bli sugen på nåt annat.

 
Ingrid

Ingrid

25 november 2020 09:51

Tur att det inte var så farligt med ögat.
Klokt att ni kostade på er en bakelse. Man behöver verkligen något att muntra upp sig med i dessa dagar.
Hoppas att sonen inte har fått covid-19 och om det skulle vara så, att han inte blir så svårt sjuk.
Min syster Kerstins sonhustru går ännu efter ett halvår sjukskriven.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 november 2020 14:05

Det vore konstigt om det inte är covid-19 som Peter fått, då luktsinneförlusten är så typiskt för coronan.
Så trist att Kerstins sonhustru inte år frisk än.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards