Alla inlägg den 3 november 2020

Av Kicki Fredlund - 3 november 2020 17:29

Efter många dagar med regn, blött, blött och grått, grått väder, så sken solen ganska tidigt redan i morse.


Visserligen blåste det rätt friskt, men det var ändå skönt att äntligen komma ut och få lite gjort i trädgården.


Svamptorken är nu nedtagen till förrådet. Vi har nu ett lager på minst 3 kg torkade trattisar från årets plockning, trots att jag sålt ganska mycket.


I förrådet hittade jag för övrigt en hel driva med gräsfrö på golvet och på en bänk, där mössen hade bitit hål på förpackningen. Jag visste inte ens att jag hade gräsfrön.


Jag klippte ner perenner och hallonkvistar tills ryggen sa helt ifrån. Berra knipsade bort alla utblommade klasar på syrenhortensian.


Klockan 2 hade Berra tid för provtagning på VC, jag ringde dit igår och fick löfte om vaccination samtidigt.


Så nu är vaccinationen mot säsongsinfluensan avklarad för det här året också. Nytt för i år var att man fick sprutan i magen, men det var visst för att det var en undersköterska som gav den.


Idag var det dessutom första dagen för allmän vaccination, men att köa på den mottagningen är inget som vi varken vill eller behöver göra.


Efter Vårdcentralen åkte vi till skogen och gick med hundarna.


Det blev en skön promenad i strålande sol.


Onyx klättrar gärna upp på stenar, men det konstiga är att hon inte kan ta sig upp i vår soffa i rummet.

 


 

Mycket spring i benen är det som alltid.  

 

Hoppas det här vädret håller i sig ett tag, vi ska visst på se solen en hel vecka.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards