Alla inlägg den 2 november 2020

Av Kicki Fredlund - 2 november 2020 15:54

Det stormar rejält och regnar lite, men det är en otroligt varm inledning på november. Hela +14,3 grader idag.


Jag bakade kubbar och vaniljhorn på morgonen, men klantade till mig och glömde ha i hjorhornsalt, så kubbarna blev stenhårda skorpor.


Vi åkte till Hedemora och postade svampen som jag sålt under helgen.


Sen fortsatte vi till Tjärnan. Nu är det slut på svampplockandet för i år, så nu blir det bara vanliga skogspromenader med hundarna.


Det stod redan en bil där vi parkerar, dessutom en bil som jag vet innehåller hundar.


Men jag tog chansen att dom hade försprång, så vi skulle slippa mötas i skogen.


   

Men nog märkte Maya och Onyx att nån gått här innan, så dom kollade doftfläckarna mycket noga. 

 

 

Men annars sprang dom som sjutton på kända stigar, medan jag gick med skygglappar för att slippa se nån svamp, är det färdigplockat så är det.

 

Värmde älgköttsgrytan, så var den middagen snabbt fixad.


Dags att välja en ny ljudbok, då jag idag lyssnat klart på Spegelmannen, Keplers senaste. Ohyggligt otäck. Det får nog bli en feel goodbok efter den.


I morgon ska Berra till VC för provtagning. Jag ringde och frågade om vi kunde få influensasprutan samtidigt och det skulle dom fixa.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards