Alla inlägg den 9 november 2020

Av Kicki Fredlund - 9 november 2020 12:12

Trots att det regnade igår på morgonen så åkte vi och spårade. Men vi hade turen att det upphörde precis när vi kom till skogen. Sen försökte t.om solen bryta igenom ett tag.


Jag la tre spår, ett till Billy, ett till Puma och ett till Onyx. Var och ett ca 300 m långt med 5-6 föremål.


Pia la spår till Maya. Maya var som vanligt bra på att hitta tillbaka i spåret om hon får lite tapp och säker på apporterna, men hon har fortfarande problem med att gå igång efter funnen apport. Jag vet inte om det är för att hon vill ha mer belöningsgodis, men jag tror inte att det är därför som hon tvekar att gå igång igen.


   

Onyx gick ett uruselt spår, slarvig, missade ett par apporter och var inte alls intresserad av knuten som var slutföremålet.

 


Efter spåret ville hon rulla sig överallt där hon kom åt. Hon har börjat fälla hår alldeles hemskt, så det kanske kliade på ryggen.

 

 

Pias Billy är duktig på att spåra och får här godis av matte efter funnen apport.

 

Idag fyller yngste sonen hela 49 år! Men det blir inget firande. Naturligtvis är det, som vanligt i år, coronaviruset som ställer till det.


Kanske ska vi ändå försöka ta oss till Järbo i veckan om vädret är fint och vi kan träffas utomhus.


Igår var det ju Fars dag och alla tre barnen ringde till Berra, så vi fick prata med dom.


Idag har jag bakat bullar på morgonen, så nu blir det påfyllning i frysen. Jag bakade kubbar här om dan, så vi skulle ha nånting till fikat, innan det blev bullbak, som ju tar lite längre tid.


Eftersom jag har stekfläsk i kylen, så funderar jag på att göra raggmunk och fläsk idag. Nåt som jag gör väldigt sällan, trots att vi båda gillar det mycket.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards