Direktlänk till inlägg 13 december 2017

Många ställen blev det

Av Kicki Fredlund - 13 december 2017 15:57

Eftersom det är onsdag idag, så betyder det att vi varit och veckohandlat.


Vi åkte redan på f.m Eftersom det var -8 grader så fick hundarna stanna hemma.


Vi startade strategiskt på Apoteket, sen avverkade vi den ena affären efter den andra.


På DollarStore blev det bl.a saffran, som bara kostar hälften där mot andra ställen och en ny diskbalja.


På Lidl, bl.a potatis som kostar 3 kr/kg mindre där.


Sen Hemköp, där skinkan kostade 40kr/kg och blandfärs för samma pris (så klart svenska varor).


Avslutade på ICA där det var 5 % seniorrabatt, samt kaffe och lussekatt.


Om det är nån som tycker att man åker mycket mellan många affärer, så kan jag säga att det är inga sträckor alls. Alla, utom Apoteket, ligger längs med samma gata.


 

Det är något alldelses obeskrivligt vad det plockas fram varor till jul, det här är på DollarStore. Tur att det enda jag skulle ha var en ny diskbalja och en fotoram, förutom saffran då.


 

Hyacinter köpte jag några stycken, planterade om dom i olika krukor med lite renlav som jag hade kvar.

 

 

Idag blev det premiär för sparken, även första turen på sjön, tyckte det varit tillräckligt kallt för isen nu.

 

Det var mulet och grått och kom även en omgång snö, som faktiskt vräkte ner några minuter under sparkturen, gradena steg också undan för undan, så det var bara runt nollan på e.m

 

Nu ska jag sätta mig och skriva julkort, dom ska visst postas i morgon. Jag skickar inte så många längre, men ett 20-tal blir det nog.

 

Ha en fortsatt trevlig Lucia, ni som läser min blogg.


 
 
Ingen bild

Helena

13 december 2017 19:20

Glad Lucia på er! Jag har inte sett nån Lucia heller , men Dan är ju inte slut än.. 🕯😜Fast jag får nog titta på SVT om jag ska få se nån 😊Lussebullar har jag i alla fall bakat! Och pepparkakor....Mums! Kram på er!!

Kicki Fredlund

14 december 2017 11:49

Jag såg den 101-åriga lucian på TV på kvällen.
Har du bakat, då borde man väl slinka in och få en fika.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

14 december 2017 10:40

Nu har vi ingen ICA längre, så det där med seniorrabatt kan man glömma. Så tjusiga är inte Coop.
Jag har inte köpt några hyacinter, för jag har lite svårt med doften. De doftar ju väldigt gott, men min näsa gillar det inte.
Ha en fin torsdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 december 2017 11:47

Sen jag börjat välja billigaste stället att handla på så spar vi in några kronor varje månad, även om risken finns för spontanköp som inte alls var tänkta.
Jag ställer inte hyacinterna så nära där vi vistas.
Din lägenhet är ju inte så stor, så du har väl svårare att "komma undan" doften.
Kram

 
paula

paula

16 december 2017 09:32

Hej min effektiva kamrat. Jag har ju inte samma förutsättningar att jaga extrapriser, men väljer ändå vad jag handlar på Lidl varje vecka när Hasse har möjlighet att handla på väg hem på torsdagar. Men oftast blir det makrill, bröd, ost, ris o den typen av varor. Efter en datorlös vecka har jag nu mycket att ta igen. Ha en trevlig advent! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 december 2017 17:12

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jag skulle aldrig klara mig utan bil.
Det är tur för dig att Hasse kan fixa dina inköp ibland.
Skönt att det ordnade sig med kamera och laptop.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards